Scania
Stefano Fedel utsedd till försäljningsdirektör och medlem av Scanias verkställande ledning (Cision)

2021-11-25 15:14
Stefano Fedel, idag Scanias chef för regionen Eurasien, Mellanöstern och Afrika, har utsetts till försäljningsdirektör och medlem av Scanias verkställande ledning. Han tillträder befattningen med omedelbar verkan och rapporterar till Scanias vd och koncernchef Christian Levin

Stefano Fedel är född 1970, och anställdes vid Scania 1996. Han har en ingenjörsexamen från University of Trento.

Han har haft ett flertal chefsbefattningar inom tjänstesidan av verksamheten sedan han började på Scania, och har dessutom varit verkställande direktör för Scania Milano och senare även för East Adriatic Region. Han tillträdde sin nuvarande befattning 2016.

– Stefano Fedel är ett starkt tillskott i ledningsgruppen, och jag ser fram emot hans bidrag till att fortsätta utveckla Scanias ledarskap inom hållbara transporter. Hans bakgrund inom tjänster kommer stärka vårt fokus på att sälja hela lösningar än mer, och hans erfarenhet från digitaliseringen av vår interaktion med kunderna är värdefullt i Scanias fortsatta transformation, säger Christian Levin, vd och koncernchef.

Stefano Fedel efterträder Alexander Vlaskamp, som har utsetts till vd för MAN Truck & Bus SE och medlem av TRATON GROUPs verkställande ledning*.

*med förbehåll för godkännande från MAN Truck & Bus SEs styrelse

För mer information, vänligen kontakta:
Karin Hallstan, Presschef, Scania
E-post: karin.hallstan@scania.com