Shape Robotics
Shape Robotics udvalgt som EY Entrepreneur of the Year finalist (Cision)

2021-11-05 10:57

København, den 5. november 2021

EY Entrepreneur Of The Year er verdens mest anerkendte vækstskaberkonkurrence og er en hyldest til de entreprenører, der opbygger og driver succesfulde og dynamiske virksomheder.

Shape Robotics er efter en længere evalueringsproces blevet udvalgt af juryen som én blandt tre finalister i Startup/Scaleup kategorien i region Sjælland.

”Vi er stolte over denne anerkendelse af vores arbejde for at skabe en global EdTech virksomhed der hjælper skoler med at forberede deres elever til en fremtid hvor teknologi, programmering, og robotter spiller en hastigt stigende rolle.” siger David Johan Christensen, CEO i Shape Robotics

Nomineringen kommer på baggrund af et år hvor Shape Robotics har udvidet sit internationale partnernetværk kraftigt, opkøbt en virksomhed i Rumænien, og udvidet sit forretningsområde til også at levere Smart Labs.

Et Smart Lab er et teknologilokale til undervisning som virksomheden installerer på skoler der ønsker en integreret turnkey-løsning. Shape Robotics er involveret i Smart Lab projekter hvor virksomheden forventer at skulle levere for op til DKK 420 millioner Smart Labs i de kommende år.

EY Entrepreneur of the Year kåringen for region Sjælland finder sted d. 23. november.

Tilmelding og mere information kan findes på Ernst & Young hjemmeside:

Find Presse Kit her:

Om Shape Robotics A/S

Shape Robotics har på få år opbygget en stærk position på det globale EdTech-marked. Virksomheden har udviklet Fable, en unik modulær robot, der gør det let og sjovt for børn at konstruere og programmere robotter. Siden lanceringen af Fable i 2017 er tusindvis af robotter solgt og sendt til klasseværelser rundt om i verden.

Robotsystemet bidrager til inspirerende undervisning, der er med til at forberede de studerende til en omskiftelig fremtid, hvor digitale teknologier, kunstig intelligens og automatisering i stadig stigende grad præger familie- og arbejdsliv. Fable er en modulær robot, som studerende kan bygge på få sekunder. Robotsystemet er robust og kan bruges til at løse krævende opgaver. De studerende kan kode Fable, afhængigt af deres erfaring - fra simpel blokprogrammering til kodning i det avancerede Python-sprog. Fable inkluderer en bred vifte af undervisningsmateriale, udviklet af lærere til lærere. Shape Robotics tilbyder en komplet undervisningsløsning til uddannelsesinstitutioner fra 3. klasse til gymnasium og erhvervsskoler.

I 2020 lancerede Shape Robotics telepresence robot-systemet Fable Connect. Systemet gør det muligt for skoler at få studerende tilbage i klasseværelset ved hjælp af robotten som kommunikationsenhed. Produktet udvider virksomhedens tilbud og er blevet godt modtaget af de danske skoler. Hundredvis af Fable Connect-robotter bruges nu på skoler og hospitaler, primært af børn med langvarige sundhedsproblemer. Markedet for Fable Connect forventes at vokse og blive et vigtigt produkt for virksomheden i de kommende år.

David Johan Christensen, CEO Shape Robotics A/S
Tel. (+45) 2685 0903