Odd Molly International
Logistea tillträder fastighetsportfölj i Karlskoga och Kristinehamn med ett fastighetsvärde om 403 MSEK (MFN)

2021-10-29 13:45

Logistea AB (publ) (fd Odd Molly International AB (publ)) tillträdde idag de sju fastigheter i Karlskoga och Kristinehamn som bolaget förvärvade den 25 oktober 2021. Uthyrningsbar yta motsvarar 100 000 kvm och uthyrningsgraden uppgår till cirka 98 procent. Fastigheternas underliggande fastighetsvärde uppgår till cirka 403 MSEK. Bedömd årlig hyresintäkt uppgår till cirka 42 MSEK och bedömt driftnetto uppgår till 29 MSEK.

Efter förvärvet uppgår Logisteas fastighetsportfölj till cirka 260 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta (exklusive pågående och planerade till- och nybyggnationer), samtliga belägna i attraktiva logistiknav i södra och mellersta Sverige.

Tobias Lövstedt, COO
+46 73 502 68 77, tobias.lovstedt@logistea.se

Om Logistea AB

Logistea, under namnändring från Odd Molly International, är ett svenskt bolag som bedriver fastighetsverksamhet inom segmenten lager, logistik och lätt industri. Logisteas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm sedan 2007. För mer information: www.logistea.se