Workday Inc
Workday meddelar att närmare 1 000 av deras kunder är live på Skills Cloud (GlobeNewswire)

2021-10-19 10:00

Workday hjälper sina kunder att påskynda införandet av kompetensbaserade personalstrategier

STOCKHOLM, Sweden, Oct. 19, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Workday, Inc. (NASDAQ: WDAY), en ledande leverantör inom molnlösningar för ekonomi och HR, meddelar idag att närmare 1 000 organisationer använder Skills Cloud för att mer effektivt anställa, engagera och behålla sin personal i dagens föränderliga arbetsvärld. Workday gör även sin paketerade lösning - skills foundation – tillgänglig för att hjälpa kunder att påskynda sitt införande av Workdays kompetensinfrastruktur, inklusive bland annat Skills Cloud, Talent Marketplace och Career Hub.

Enligt en global undersökning från McKinsey säger 87% av chefer att de upplever kompetensbrister i arbetskraften eller förväntar sig att de kommer att uppleva dem inom några år, men mindre än hälften av de tillfrågade har en tydlig plan för att ta itu med problemet. Dessa resultat visar på att organisationer behöver insyn i sina anställdas kompetenser, både de som de redan har samt de som kommer att behövas för att uppnå affärsmålen.

Workday, som har en kundbas av över 55 miljoner arbetstagare, hjälper organisationer att till fullo ta vara på sina talanger genom att ge en djup förståelse för kompetenser som bara kan nås genom insikter från ett enhetligt system för hantering av humankapital (HCM). Workday HCM innehåller säkra data om anställda – inklusive de som handlar om kompetenser – och gör denna data tillgänglig som en del av en övergripande talangöversyn som bland annat omfattar lärande, rekrytering och prestation.

Skills Cloud, som ingår i Workday HCM, uppdateras dynamiskt genom hela medarbetarens talangresa för att återspegla ny kompetensutveckling, vilket hjälper kunderna att kontinuerligt utveckla kompetensbaserade personalstrategier. Detta inkluderar möjligheten att få tillgång till data i realtid om var kompetens finns - eller inte finns - så att de bättre kan svara på verksamhetens behov och leverera en enhetlig talangupplevelse för sin arbetskraft. Sedan lanseringen 2018 har Skills Cloud ökat sina verifierade kompetenser från 25 miljoner till över 2 miljarder.

Stödjer kunderna i deras kompetensomvandling
Det finns grundläggande steg som organisationer måste ta när de ändrar sin talangstrategi till att fokusera på kompetenser. För att hjälpa kunderna att påbörja sin transformationsresa levererar Workday kompetensstöd inom tre kritiska områden: foundation, som tillhandahåller den intelligenta infrastrukturen för kompetenser, insight, som identifierar möjligheter till åtgärder; och optimization, som driver kompetensbaserade talangprogram.

• Grundläggande kompetens: Workdays HCM-kunder kan dra nytta av en ny paketerad lösning - Skills Foundation - för att påskynda och vägleda införandet av viktiga element som Skills Cloud ontology, skills inference, skills verification och critical skills. Med förmågan att identifiera arbetstagares kompetenser och intressen och matcha dem med interna jobb, lärande, mentorer och kortvariga jobb, kan organisationer driva på ett bättre engagemang hos medarbetarna genom att stödja intern rörlighet och karriärutveckling. Till exempel kan en organisation som vill demokratisera möjligheter och utveckla sitt ledarskapsteam få insyn i kompetensstyrkor och kompetensluckor för att skapa ett riktat karriärutvecklingsprogram som tar itu med dessa luckor och förbättrar affärsuppföljningen.
  • Insikter om och optimering av kompetenser: Genom en kombination av produkter, lösningar och tjänster ger Workday även insikt via skills dashboard som ger kunderna analyser som ger insikt i kompetenstäckning, kompetensengagemang samt kompetens som förvärvats och gått förlorad genom bemanningstransaktioner. Med denna grund och insikt kan kunderna utnyttja Workday för att optimera sin personalstyrka med kompetensbaserade strategier, inklusive funktionalitet för rekrytering, introduktion, lärande, prestation, intern rörlighet och planering.

Kommentarer till nyheterna
"Organisationer är mer fokuserade än någonsin på att använda en kompetensbaserad personalstrategi för att förbättra personalomsättning, rekrytering, anställning och medarbetarengagemang", säger David Somers, Group General Manager, Office of the Chief Human Resource Officer på Workday. "Vårt Skills Cloud utgör grunden för att hjälpa våra kunder att anta en strategi för att ta itu med kompetens och stödja övergången till en mer flexibel arbetsstyrka."

"På Thomson Reuters vill vi skapa upplevelser som sätter medarbetaren i centrum och som gör det möjligt för medarbetarna att växa och lära sig", säger Dalia Kendik, chef för digital HR, Thomson Reuters. "Att utnyttja Skills Cloud var det första steget i vår övergång till en kompetensbaserad personalstrategi, som ger oss de data och insikter som behövs för att hjälpa de anställda att fastställa karriärvägar, fylla interna roller, omskola och befordra internt samt bygga upp vår resursbank av talanger. Vi vill skapa transparens i karriärutvecklingen, och Workdays talangdrivna lösningar hjälper oss att uppnå detta mål."

"Det sker en enorm förändring i viktiga HR-affärsprocesser, där kompetens är ett av de största fokusområdena när företagen försöker ta itu med de ökande talangutmaningarna", säger Holger Mueller, chefsanalytiker och vice vd på Constellation Research, Inc. "Workdays kunder har nu möjlighet att gå före andra organisationer genom att utnyttja lösningar som hjälper dem att få en bättre förståelse för sin personalstyrkas kompetens och de data som behövs för att förbättra den övergripande planeringen, rekryteringen, den interna rörligheten och talanghanteringen."

För mer information:

Om Workday:
Workday är en ledande leverantör av molnapplikationer för ekonomi och HR och hjälper kunder att anpassa sig till och utvecklas i en värld i förändring. Workdays applikationer för ekonomisk förvaltning, HR, planering, spend management och analys används av tusentals organisationer världen över – från medelstora företag till över 50% av Fortune 500-koncerner. För mer information om Workday, se workday.com.

Uttalanden om framtiden och förväntade resultat:
Detta pressmeddelande innehåller framåtblickande uttalanden inklusive bland annat uttalanden om Workdays planer, övertygelser och förväntningar. Dessa framåtblickande uttalanden baseras endast på för närvarande tillgänglig information och vår nuvarande tro, förväntningar och antaganden. Eftersom framåtblickande uttalanden relaterar till framtiden är de föremål för inneboende risker, osäkerheter, antaganden och förändringar i omständigheter som är svåra att förutsäga och av vilka många ligger utanför vår kontroll. Om risker uppstår, antaganden visar sig vara felaktiga eller om vi upplever oväntade förändringar i omständigheterna, kan faktiska resultat skilja sig väsentligt från resultaten som antyds av dessa framåtblickande uttalanden, och därför bör du inte lita på några framåtblickande uttalanden. Risker inkluderar, men är inte begränsade till, risker som beskrivs i vår ansökan till Securities and Exchange Commission (“SEC”), inklusive vårt formulär 10-Q för det finansiella kvartalet som slutade den 31 juli 2021 och våra framtida rapporter som vi kan lämna in med SEC då och då, vilket kan få faktiska resultat att variera från förväntningarna. Workday påtar sig ingen skyldighet att, och har för närvarande inte för avsikt att, uppdatera sådana framåtblickande uttalanden efter datumet för denna release.

Alla icke-släppta tjänster eller funktioner som det hänvisas till i detta dokument, på vår webbplats eller i andra pressmeddelanden eller offentliga uttalanden som för närvarande inte är tillgängliga kan komma att ändras efter Workday och kan komma att inte levereras som planerat eller överhuvudtaget. Kunder som köper tjänster från Workday bör fatta sina köpbeslut baserat på tjänster, funktioner och funktioner som för närvarande är tillgängliga.

För mer information:
Patrick Evenden