ZignSec
ZignSec tecknar avtal med revisionsbyrån Deloitte (MFN)

2021-10-13 08:30

ZignSec har genom sitt dotterbolag Web Shield Services GmbH tecknat avtal med Deloitte Tyskland gällande användning av Web Shields Versatile Customer Underwriting (VCU).

VCU är en software-as-a-service-lösning för att effektivisera KYB-processer (Know Your Business). Saas-lösningen tillhandahåller automatiserad inhämtning av företagsdokument för olika jurisdiktioner för identifiering av verklig huvudman samt PEP och sanktions-kontroller.

Kommentar från Timm Schneider, VD för ZignSec:
"För ett stort konsult- och revisionsföretag som Deloitte Tyskland är en effektiv och högkvalitativ KYB-process en avgörande framgångsfaktor. ZignSec ser fram emot att lyfta detta förhållande till nästa nivå och fördjupa vårt avtryck i denna strategiskt värdefulla sektor. ”

För mer information, vänligen kontakta:

Timm Schneider, VD
Tel: +46 8 121 541 39
timm.schneider@zignsec.com

OM ZIGNSEC
ZignSec AB (publ) är ett RegTech-bolag som utvecklar och driver en teknisk plattform som samlar olika typer av ID-verifieringsmetoder på en plats. Metoderna används av företag för att på ett säkert och snabbt sätt identifiera onlinekunder i realtid. Bolagets kunder återfinns inom ett flertal branscher där identifiering är viktigt, med störst koncentration inom finansiella tjänster och annan reglerad verksamhet.

Nasdaq First North (ZIGN)

Certified Adviser: Eminova Fondkommission AB, Phone: +46 8 684 211 00

support@mfn.se (mfn.se)