Stockholm Corporate Finance
Stockholm Corporate Finance: Stockholm Corporate Finance 14e kapitalmarknadsdagar Life Science 2022 (beQuoted)

2021-10-12 09:57

STOCKHOLM CORPORATE FINANCE 14E KAPITALMARKNADSDAGAR LIFE SCIENCE 2022

Stockholm Corporate Finance kommer i samarbete med Financial Hearings arrangera den 14e kapitalmarknadsdagen Life Science på IVA i Stockholm.

Datum:              8 och 9 mars 2022
Tid:                    08.00-12.00
Plats:                 IVA, Wallenbergssalen, Stockholm

Intresset var stort för Stockholm Corporate Finance Life Science-dagar med mer än 300 anmälda som genomfördes för trettonde året i rad den 23 och 24 mars 2021. Dagarna genomfördes i digitalt format och sändes i realtid på webben. Moderator var Charlotte Stjerngren, Partner Cord Communications och Lars Frick, Börsveckan.

De noterade bolagen sammanlagda marknadsvärde uppgick till cirka 10 miljarder kronor med 70 000 aktieägare. Investerarintresset för Life Science-sektorn fortsätter att öka både bland institutioner, kapitalförvaltare och privata investerare.

De bolag som presenterade sig var;

Ascelia PharmaDignitanaDoxaEpisurf MedicalGPX MedicalIconovoInitiator PharmaKanceraKontigo CareMedfield DiagnosticsNeoDynamicsOrexoQ-LineaQlucoreQuiaPeg PharmaceuticalsRespiratoriusTakura

Företagens presentationer finns att ta del av på www.stockholmcorp.se

Vänligen notera 8 och 9 mars 2022 i kalendern. Vi återkommer i god tid med detaljerad information om eventet.

Kontakt info@stockholmcorp.se

2021-10-12

För ytterligare information kontakta:
Otto Rydbeck, VD Stockholm Corporate Finance
Tel: +46 8 440 56 40, e-post: otto.rydbeck@stockholmcorp.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Stockholm Corporate Finance Pressrelease 2021-10-12.pdf

Om Stockholm Corporate Finance AB
Stockholm Corporate Finance är en oberoende privatägd finansiell rådgivare som erbjuder tjänster inom kvalificerad rådgivning avseende kapitalanskaffning, ägarförändringar, förvärv, samgående och avyttringar (M&A) till börsnoterade och privata företag och dess ägare. Stockholm Corporate Finance är exklusiv svensk partner i det globala nätverket M&A Worldwide som består av 49 M&A-rådgivare och investmentbanker i 36 länder. Stockholm Corporate Finance är ett värdepappersföretag som står under Finansinspektionens tillsyn och är medlem i branschorganisationen SwedSec Licensiering AB. www.stockholmcorp.se