Star Vault
Star Vaults Mortal Online 2 hoppar över Early Access och lanseras som full release den 25 januari 2022 – förköp möjliggörs inom kort (Cision)

2021-09-16 16:51

Star Vault AB (publ)(”Star Vault” eller ”Bolaget”) meddelar att spelet Mortal Online 2 efter noggrant övervägande kommer att fortsätta i ”closed beta” och under denna fas implementera redan inplanerade funktioner för en mer fullständig spelupplevelse och därefter lansera ett mer komplett Mortal Online 2 den 25 januari 2022. Star Vault planerade tidigare att låta Mortal Online 2 gå in i Early Access på Steam den 26 oktober 2021. Med den reviderade planen kommer även det viktiga s k ”housing-systemet” att vara på plats, vilket bedöms centralt för att kunna attrahera den breda massan av spelare att fortsätta spela spelet mot en månatlig kostnad (abonnemang). Star Vault bedömer att beslutet kommer att öka Mortal Online 2:s spelupplevelse väsentligt – och därmed också spelets intjäningsförmåga. En annan intressant aspekt är att Star Vault nu kommer att kunna erbjuda förköp av Mortal Online 2, vilket inte hade varit möjligt under Early Access. Spelare som förköper spelet kommer att få tillgång till beta-versionen av Mortal Online 2.

”Med den input vi har är detta ett enkelt beslut att fatta. Mortal Online 2 har en fantastisk potential som vi på bästa sätt vill ta vara på. Vi har en stabil kassa, fortsatta spelardonationer och snart intäkter från förköp, vilket gör oss extra trygga i beslutet. Det är heller ingen skillnad i tidsplanen att få housing-systemet på plats i Mortal Online 2”, säger Star Vaults VD, Henrik Nyström, i en kommentar.

För ytterligare information kontakta:
Henrik Nyström, styrelseledamot och VD
E-post: ir@starvault.se
Hemsida: www.starvault.se

Denna information är sådan information som Star Vault AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 september 2021.

Star Vault B - I dag