Adverty AB
Adverty ingår partnerskap med Azerion för att ytterligare stärka den programmatiska räckvidden för in-game-annonsering (Cision)

2021-08-19 08:00
Partnerskapet med Azerions förstklassiga annonseringsplattform (Improve Digital) ger fler annonsörer möjligheten att dra fördel av bolagets marknadsledande programmatiska in-game-erbjudande. Partnerskapet och integrationen är planerad att lanseras i oktober 2021.

Adverty, den ledande in-game-plattformen för annonsörer, mediebyråer och spelutvecklare, har tillkännagett ett partnerskap med Azerions förstklassiga annonseringsplattform (Improve Digital). Samarbetet kommer att öka den programmatiska räckvidden för varumärken och annonsörer som vill ta steget in i den alltmer tongivande spelvärlden.

Adverty erbjuder sömlös displayannonsering som knyter samman varumärken och målgrupper med hjälp av sin revolutionerande och patenterade teknik, speciellt utvecklad för spel. Partnerskapet med Azerion och plattformsintegrationen med Improve Digital ger kunder på köpsidan storskalig tillgång till Advertys innovativa annonsformat In-Play™ och In-Menu™ i mobilspel. Partnerskapet har redan resulterat i annonskampanjer inuti spel tillsammans med varumärken som Calvin Klein, och lanseras i full skala i oktober 2021 – så snart den tekniska integrationen av plattformarna slutförts.

Azerion har redan ett starkt fotfäste i spelindustrin, där den omfattande och mångsidiga katalogen rymmer 16 700 titlar som noterar över 1,5 miljarder innehållsvisningar varje månad.

”Vi känner stor glädje över partnerskapet med Azerion. Nu öppnar vi dörren för fler annonsörer som fått upp ögonen för in-game-annonseringens växande möjligheter. Nyheten innebär att vårt team kan upplåta Advertys sömlösa annonsytor inuti spel till en ännu bredare krets av varumärken och byråer”, förklarar Tobias Knutsson, Advertys VD. ”Azerion har gjort helt rätt som fokuserat på spel – just nu börjar det gå upp för annonsörerna vilken outnyttjad resurs den här spirande mediekanalen faktiskt är.”

Daan Boekestein, VP Product på Azerion, säger i en kommentar: ”Tack vare det här spännande partnerskapet kan vi ge ännu fler möjligheter till varumärken att effektivt nå och engagera värdefulla spelargrupper via nya och innovativa in-game-annonsformat. Azerions växande ekosystem erbjuder utökade monetäriseringstillfällen för medieföretag samtidigt som det ökar räckvidden för annonsörer dramatiskt.”

Nyheten följer på den makalösa tillväxt som Adverty upplevt på publicistsidan den senaste tiden, där nya partnerskap inletts med TapNation, Mamboo Games, Lucky Kat Studios, Goldtown Games och Playducky. Samarbetet inleds i en dynamisk tid för såväl branschen som Adverty, när intresset för annonsering inuti spel skjuter i höjden, Adverty har inlett ett samarbete med Oracles Moat för tredjepartsverifiering av annonser, och bolagets två patent kopplade till visningsbarhet (viewability) inuti spel nyligen godkänts i USA.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Rössel, CFO
E-post: ar@adverty.com

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 augusti 2021.

Corpura Fondkommission AB, tel. nr. +46 (0)722 52 34 51, är bolagets mentor på NGM Nordic SME.

Om Adverty
Adverty sammanför varumärken och människor genom sin revolutionerande och patenterade annonseringsteknik byggd för spel. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera den fullständiga spelupplevelsen med icke-påträngande, lättintegrerade, sömlösa In-Play™ och In-Menu™ annonser. Adverty är grundat 2016 med kontor i Stockholm, London, New York, Madrid, Helsingfors, St Petersburg och Lviv. Mer information på www.adverty.com.

Om Azerion
Azerion är ett snabbväxande och ledande digitalt spel- och monetäriseringsföretag med Europatäckande verksamhet. Vi utvecklar och driver en säker och pålitlig onlineplattform för spel och underhållning som är till nöje för människor i alla åldrar. Vår integrerade plattform inkluderar monetäriseringsfunktioner och ger både medieköpare och säljare tillgång till tekniska lösningar som automatiserar köp och försäljning av digital annonsering. Innehållsmakare, utgivare och annonsörer samarbetar med oss för att nå ut till de miljontals människor över hela världen som spelar våra spel. Våra underhållningskoncept hjälper dem att öka engagemanget och lojaliteten och driva på sin e-handel. Azerion grundades 2015 av två nederländska entreprenörer, och har sedan dess genomgått en snabb expansion via organisk tillväxt och strategiska förvärv. Azerion har mer än 955 anställda fördelade på 24 kontor. Huvudkontoret ligger i Schiphol-Rijk i Nederländerna.

Adverty - I dag