LOHILO Foods AB
Lohilo Foods lanserar ny kategori inom kosttillskott (Cision)

2021-07-27 13:20

Under juli månad lanserar LOHILO en ny kategori med flera nya produkter inom kosttillskott.

Under juli månad lanserar LOHILO åtta (8) stycken olika kosttillskott i pulverform med funktionerna Kollagen respektive BCAA. Detta är en ny kategori för LOHILO som ytterligare kommer att stärka den funktionella inriktning med bra smaker som varumärket har. Produkterna produceras i Sverige och kommer initialt att finnas tillgängliga på LOHILO´s e-handel, lohilo.se. Under hösten kommer liknande produkter med andra funktioner att lanseras.

- Vi sett en ökad efterfrågan i Sverige och internationellt för denna typ av välsmakande funktionella produkter och utökar därför portföljen med en ny kategori säger Lohilo´s marknadschef Tuss Odin-Ekman. Förvärvet av Superfruit, under våren 2021, har möjliggjort att vi snabbt kunnat utveckla och producera dessa nya fantastiska produkter till våra LOHILO-konsumenter för att hjälpa dom att känna sig som den ultimata versionen av sig själva.

För ytterligare information kontakta: Tyrone Andersson, vd, tyrone.andersson@lohilofoods.com, +46 70 75 10 340

Om Lohilo Foods AB (publ)
Lohilo Foods AB (publ), tidigare Alvestaglass AB, som grundades 2008 är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar bl.a. LOHILO, Superfruit, Alvestaglass, Halo Top och Häagen-Dazs.

Nylandavägen 2, 352 50 Växjö | Org.nr: 556740-7050 | Tel: 0470-72 91 78 | lohilofoods.com | info@lohilofoods.com

Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods innehar FNCA Sweden AB, som nås på info@fnca.se respektive 08-52800399, uppdraget som Certified Adviser.

Lohilo Foods - I dag