Hedin Group AB: Hedin Bil öppnar MG Brand Store på Avenyn i Göteborg (MFN)

2021-07-05 08:00

Hedin Bil, dotterbolag till Hedin Group AB, växer ytterligare genom att öppna en pop-up store för MG på Avenyn i centrala Göteborg.

MG som nylanserades i Sverige i april i år har fått en succéstart. I juni blev MG ZS den mest sålda elbilen i Sverige. För att möta det stora kundintresset öppnas nu Sveriges första pop up store för bilmärket - MG Brand Store Avenyn på ett av Göteborgs bästa lägen.

Konceptet med pop-up store kompletterar befintlig försäljnings- och serviceställen för MG på ett bra sätt. Placeringen på Kungsportsavenyn som är Göteborgs välkända paradgata, öppnar upp för nya kundgrupper att upptäcka en ny elektrifierad generation av MG. Här finns en naturlig genomströmning av människor med en urban livsstil som tilltalas av det prisvärda utbudet av el-och elhybrider från MG. Här kommer besökaren kunna upptäcka de senaste modellerna från märket och samtidigt och få hjälp av våra rådgivare och produktexperter.

”Vi är förväntansfulla och väldigt glada över att få möjlighet att öppna upp vår nya MG Brand Store här på Kungsportsavenyn”, säger Kimberly Greko, Butiksansvarig MG Brand Store Avenyn.

I butiken på avenyn kommer både elbilen MG ZS och hybriden MG EHS att finnas och under hösten kommer även helt nya elbilen Marvel R att finnas på plats. Samtliga modeller har 7 års garanti.

MG är ett nygammalt bilmärke i Sverige och MG har varit före sin tid ända sedan biltillverkaren startade i Morris Garages 1924 och nu kan en ny generation välja en bil från detta ikoniska varumärke. Omdesignad, elektrisk och redo för framtiden.

Butiken ligger belägen på Kungsportsavenyn 26, 411 36 Göteborg.

Välkommen in redan idag och upptäck nya MG!

Media & press: press@hedingroup.com

Fakta Hedin Group

I Hedin Group-koncernen ingår Hedin Bil-koncernen tillsammans med bl.a. Klintberg & Way, Mabi Mobility, Car to Go Sweden, Hedin Motor Company (Ford) och Tuve Bygg. Hedin Group är även delägare i Lasingoo, Consensus Asset Management samt imove. Koncernens omsättning beräknas under rullande 12 månader uppgå till ca 35 miljarder SEK och antalet anställda är ca 3 600. www.hedingroup.com

Bifogade bilder