ZignSec
ZignSec signerar avtal med Trustly Group AB (MFN)

2021-07-02 08:00

ZignSec har signerat ett avtal med Trustly Group AB som innebär att Trustly kommer att använda ZignSecs tjänster för förbättrad kundkännedom. Trustly Group AB är ett fintech-bolag som tillhandahåller betalningslösningar i realtid genom sin teknik för direktbetalning via bank.

Idag används Trustly av fler än 8 000 bolag och 2020 hade företaget en räckvidd på över 525 miljoner konsumenter och var integrerat till 6 300 banker i över 30 länder i Europa, Nordamerika och Australien.

Kommentar från Timm Schneider, VD för ZignSec:
”Vi är väldigt glada över att få arbeta med Trustly och leverera våra tjänster till dem. Vi förstår vikten av att optimera KYC-processer vid betalning eftersom de måste vara både snabba och korrekta för att uppfylla strikta regulatoriska krav. Både ZignSec och Trustly gynnas av samarbetet och kommer att kunna fortsätta växa tillsammans globalt.”

För mer information, vänligen kontakta:

Timm Schneider, VD

Tel: +46 8 121 541 39

timm.schneider@zignsec.com

OM ZIGNSEC

ZignSec AB (publ) är ett RegTech-bolag som utvecklar och driver en teknisk plattform som samlar olika typer av ID-verifieringsmetoder på en plats. Metoderna används av företag för att på ett säkert och snabbt sätt identifiera onlinekunder i realtid. Bolagets kunder återfinns inom ett flertal branscher där identifiering är viktigt, med störst koncentration inom finansiella tjänster och annan reglerad verksamhet.

VIKTIG INFORMATION

Styrelsen för ZignSec AB (publ) bedömer att informationen i detta pressmeddelande ej är av kurspåverkande karaktär men att det alltjämt är av betydande vikt att enhetligt via offentliggörandet kommunicera informationen till bolagets intressenter.

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se