Shape Robotics
Shape Robotics leverer robotter til verdens største K-12 skoleoperatør (Cision)

2021-06-02 11:10

Selskabsmeddelelse nr. 31 - 2021

København d. 2. juni 2021

Shape Robotics har modtaget en ordre på 138 Fable robotter fra GEMS Education. GEMS Education driver mere end 70 private skoler i flere lande hvilket gør den til verdens største operatør af skoler fra børnehave niveau til 12 klasse.

Robotterne er indkøbt til GEMS Wellington International School i Dubai og vil være den første af GEMS-skolerne, der anvender Fable-systemet, og hvis projektet viser sig at være vellykket, vil flere skoler i GEMS-organisationen følge.

Fable robotterne skal bruge i skolens computing, science og matematikundervisning.

Samtidigt indgår Shape Robotics et partnerskab med GEMS Education om udvikling af læringsmaterialer til undervisning i Kunstig Intelligens.

”GEMS Wellington International School are very excited to be working with Shape Robotics and the Fable system on a collaboration to develop an innovative AI curriculum, which will future proof our students skills and insight.”, udtaler Maryssa O'Connor, Principal/ CEO - Vice President for Education at GEMS Education

GEMS Wellington International School er placeret i Dubai (UAE) og markerer derfor også den første store ordre i en region, hvor Shape Robotics har strategisk fokus og forventer betydelig vækst i de kommende år.

”Vi er meget stolte over at arbejde sammen med GEMS Education og Wellington International School. Det er en højt profileret skole som andre skoler i regionen ser op til med meget god grund.” siger David Johan Christensen, CEO

Ordren ændrer ikke på selskabets finansielle forventninger til 2021.

Never miss important news

Sign up to the Shape Robotics Investor Newsletter here

Om Shape Robotics A/S

Shape Robotics har på få år opbygget en stærk position på det globale EdTech-marked. Virksomheden har udviklet Fable, en unik modulær robot, der gør det let og sjovt for børn at konstruere og programmere robotter. Siden lanceringen af Fable i 2017 er tusindvis af robotter solgt og sendt til klasseværelser rundt om i verden.

Robotsystemet bidrager til inspirerende undervisning, der er med til at forberede de studerende til en omskiftelig fremtid, hvor digitale teknologier, kunstig intelligens og automatisering i stadig stigende grad præger familie- og arbejdsliv. Fable er en modulær robot, som studerende kan bygge på få sekunder. Robotsystemet er robust og kan bruges til at løse krævende opgaver. De studerende kan kode Fable, afhængigt af deres erfaring - fra simpel blokprogrammering til kodning i det avancerede Python-sprog. Fable inkluderer en bred vifte af undervisningsmateriale, udviklet af lærere til lærere. Shape Robotics tilbyder en komplet undervisningsløsning til uddannelsesinstitutioner fra 3. klasse til gymnasium og erhvervsskoler.

David Johan Christensen, CEO Shape Robotics A/S
Tel. (+45) 2685 0903