TCM Group
TCM Group A/S: Forløb på ordinær generalforsamling (GlobeNewswire)

2021-04-13 18:05

Selskabsmeddelelse

Nr. 76/2021

Tvis, 13. april 2021

Forløb på Ordinær generalforsamling

Den ordinære generalforsamling blev afholdt den 13. april 2021 kl. 17:00 på selskabets adresse, Skautrupvej 22b, Tvis, 7500 Holstebro.

Bestyrelsens beretning var ikke til afstemning og generalforsamlingen tog beretningen til efterretning.

Den reviderede årsrapport for 2020 blev godkendt af generalforsamlingen.

Generalforsamlingen godkendte det ordinære bestyrelseshonorar for regnskabsåret 2020.

Bestyrelsen foreslog udbytteudbetaling i 2021 på DKK 13,00 pr. aktie. Forslaget blev godkendt af generalforsamlingen.

Sanna Mari Suvanto-Harsaae, Anders Tormod Skole-Sørensen, Carsten Bjerg, Søren Mygind Eskildsen og Danny Feltmann Espersen blev genvalgt til selskabets bestyrelse.

Efter indstilling fra revisionskomiteen blev Deloitte, Statsautoriseret Revisionspartnerselskab, genvalgt af generalforsamlingen.

Bestyrelsen havde desuden fremsat følgende forslag:

1. Bestyrelsen foreslog at bestyrelsen bemyndiges til at købe egne aktier. Forslaget blev godkendt af generalforsamlingen i overensstemmelse med forslaget.
  2. Bestyrelsen foreslog en ny vederlagspolitik for vederlag til ledelsen forberedt af bestyrelsen. Forslaget blev godkendt af generalforsamlingen.

I umiddelbar forlængelse af generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Sanna Mari Suvanto-Harsaae som formand og Anders Tormod Skole-Sørensen som næstformand for bestyrelsen.

For yderligere information:
Torben Paulin, CEO TCM Group A/S, +45 21 21 04 64

Om TCM Group

TCM Group er Skandinaviens tredjestørste producent af køkkener og badeværelses- og opbevaringsmøbler. Produkterne er dansk design, produceres i Danmark og er rodfæstet i en stolt tradition for kvalitet og solidt håndværk. TCM Group fører en multibrand-strategi, hvor Svane Køkkenet er det primære brand, mens de øvrige brands er Tvis Køkkener, Nettoline og kitchn. Samlet dækker disse brands hele prisspektret, og de sælges gennem ca. 140 forhandlere i Danmark og resten af Skandinavien. Endvidere sælger TCM Group private labelkøkkenmærker gennem gør det selv-forretninger i Danmark og uafhængige køkkenforretninger i Norge. Yderligere oplysninger fås på hjemmesiden www.tcmgroup.dk.

Vedhæftet fil

TCM Group - I dag