Invajo Technologies
VD-byte i Invajo Technologies AB (publ) (MFN)

2021-03-22 08:00

Styrelsen i Invajo Technologies AB (publ) (”Invajo” eller ”Bolaget”) och Bolagets VD Fredrik Berglund har enats om att Invajo ska ta nästa steg i sin utveckling genom att inleda en rekryteringsprocess av ny VD. Fredrik avgår därför som VD för Invajo med omedelbar verkan. Under övergångsperioden har Bolaget utsett Love Carlsson som tillförordnad VD.

“Styrelsen har inlett en rekryteringsprocess, som väntas bli färdig under hösten", säger styrelseordförande Erik Wikström.

“Detta är ett naturligt nästa steg i Invajos utveckling. Fredrik har drivit Bolaget under lång tid, och att Love nu tar över handlar om att optimera vår laguppställning och kompetens för att säkerställa leveransen av vår tillväxt- och förvärvsstrategi samt att leverera värde till våra aktieägare. Loves ledarskap och nätverk inom sektorn och hans kontaktyta mot kapitalmarknaden gör honom till en utmärkt person att leda Bolagets fortsatta utvecklingsresa. Vi är glada över att kunna välkomna Love som tillförordnad VD.” säger Erik Wikström, styrelseordförande i Invajo.

Love Carlsson har en bakgrund inom utveckling av digitala produkter och tjänster till noterade och onoterade bolag som grundare av Jinderman & Partners (Jinderman.se). Love har varit ägare i Invajo sedan 2017 och följt Bolaget på nära håll.

“Min bedömning är att jag kommer att få stor nytta av mina erfarenheter och mitt nätverk och ser med stor entusiasm fram mot att driva projekten mot marknaden, men även att ta tag i de eventuella utmaningar som finns inom den fortsatta produktutvecklingen och få ut maximal effekt av våra förvärv. Jag är tacksam för det förtroende som styrelsen givit mig och är ödmjuk inför uppgiften. Jag ser fram emot att tillsammans med mina medarbetare leda Invajo till nästa nivå.”, kommenterar Love Carlsson.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Erik Wikström, Styrelseordförande, Invajo Technologies AB
E-post: erikw427@gmail.com
Telefon: +46 70 437 90 01

Adam Bäckström, CFO, Invajo Technologies AB
E-post: adam@invajo.com
Telefon: +46 73 026 68 26

Om Invajo

Invajo är en så kallad SaaS (Software as a Service), det vill säga en onlinebaserad mjukvara. Tjänsten används för en effektiv och smidig digital hantering av inbjudningar, bokningar och deltagare. Exempel på användningsområden är streaming av digitala event, webinar samt fysiska sammankomster. Tjänsten används av företag i alla storlekar, offentlig sektor, ideella organisationer och privatpersoner. Bolaget har sin hemvist i Sverige men kunder och användare finns även i andra länder, exempelvis Norge, England, Tyskland, Belgien, Japan och Bulgarien.

För mer information, se Invajos hemsida www.invajo.com

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkomission AB | 08-684 211 00 | info@eminova.se

Denna information är sådan information som Invajo Technologies är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2021-03-22 08:00 CET.

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se