Smart Eye
Smart Eye tillkännager ny design win från kinesisk OEM (MFN)

2021-01-13 10:00

Smart Eye AB erhåller en ny design win från en av Kinas största fordonstillverkare. Den nya ordern gäller en ny bilmodell på en ny plattform och har ett beräknat värde på 50 MSEK, baserat på prognoser för den beräknade produktlivscykeln. Det potentiella värdet av ytterligare design wins på den nya plattformen överstiger 300 MSEK.

Smart Eye, en världsledande utvecklare av AI-baserad eyetrackingteknik, kommer att leverera sin förarövervakningslösning till ännu en kinesisk fordonstillverkare. Den nya bilmodellen beräknas gå i produktion under Q1 2022.

Kunden är en av Kinas största fordonstillverkare och Smart Eyes tredje kund på den kinesiska marknaden. För att säkra ordern har Smart Eye samarbetat med en global Tier 1-leverantör.

– Den kinesiska marknaden är strategiskt viktig med sin storlek och förväntade tillväxt, och vi är väldigt stolta att en av de största kinesiska fordonstillverkarna har valt Smart Eyes förarövervakningslösning. Det visar att vårt långsiktiga engagemang i den kinesiska marknaden bär frukt och att vårt fokus på kvalitet är lika högt värderad i Kina som på den globala fordonsmarknaden, säger Martin Krantz, VD för Smart Eye.

Med de nya kontrakten har Smart Eye erhållit totalt 84 design wins från 13 OEM:er. Tillsammans med tidigare kontrakt uppgår det sammanlagda värdet över produktlivscykeln för nuvarande design wins till mer än 2,150 MSEK. Det potentiella värdet av fler bilmodeller på de nya plattformarna är minst 300 MSEK. Det innebär att det totala potentiella värdet från ytterligare design wins hos befintliga biltillverkare på befintliga plattformar nu är 4,100 MSEK.

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se