Vertical Ventures
Vertical Ventures: Vertical Ventures (Arcane Crypto) har erhållit preliminärt godkännande för fortsatt handel med Vertical Ventures aktie på Nasdaq First North Growth Market (beQuoted)

2020-12-04 19:00
VERTICAL VENTURES (ARCANE CRYPTO) HAR ERHÅLLIT PRELIMINÄRT GODKÄNNANDE FÖR FORTSATT HANDEL MED VERTICAL VENTURES AKTIE PÅ NASDAQ FIRST NORTH GROWTH MARKET Bolaget kommer inom kort att kalla till en extra bolagsstämma för att godkänna transaktionen. - första dag för handel med aktien under det nya namnet inkluderat förvärv av Arcane Crypto AS beräknas till mitten av januari 2021 Vertical Ventures AB (publ) ("Vertical Ventures") offentliggjorde den 8 augusti 2020 att bolaget har ingått ett aktieöverlåtelseavtal med majoritetsägarna i Arcane Crypto AS ("Arcane") gällande förvärv av samtliga aktier i Arcane genom ett så kallat omvänt förvärv ("Arcane-transaktionen"). Arcane-transaktionen är villkorad av (i) en godkänd ömsesidig due diligence-granskning, och (ii) godkännande av bolagsstämma i såväl Vertical Ventures som i ägarna till Arcane. Vidare ska, i god tid inför bolagsstämman i Vertical Ventures, en bolagsbeskrivning som godkänts av Nasdaq offentliggöras. Bolaget har idag erhållit ett preliminärt godkännande för fortsatt notering på Nasdaq First North Growth Market och bolaget kommer inom kort att kalla till en extra bolagsstämma för att godkänna Arcane-transaktionen. Den extra bolagsstämman kommer att äga rum i mitten av januari 2021 och stängningen av förvärvet av Arcane Crypto AS samt handeln under nytt namn och ticker kommer att ske så snart som möjligt därefter. Det preliminära godkännandet är villkorat av att bolagsstämma beslutar om att godkänna transaktionen, att ny bolagsordning antas vid bolagsstämma och att nytt spridningsintyg inlämnas efter genomförande av Arcane-transaktionen. Den bolagsbeskrivning som har upprättats med anledning av Arcane-transaktionen och som ligger till grund för Nasdaqs preliminära godkännande kommer att publiceras i god tid före stämman. Denna information är sådan information som Vertical Ventures AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 december 2020 kl. 19:00 CET. Stockholm 2020-12-04 För ytterligare information, vänligen kontakta: Jonas Litborn, VD, Vertical Ventures AB (publ) E-post: info@verticalventures.se mailto:info@verticalventures.se Hemsida: http://investor.verticalventures.se http://investor.verticalventures.se Följande dokument kan hämtas från beQuoted Vertical Ventures-Pressrelese-2020-12-04.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=41069 Kort information om Vertical Ventures AB (publ) Vertical Ventures affärsidé är att genom egna projekt och aktivt delägarskap driva projekt och bolag inom olika marknadsvertikaler inom lojalitet. Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market och Mangold Fondkommission är Certified Adviser, tel. +46 8 5030 1550, E-mail; ca@mangold.se mailto:ca@mangold.se , www.mangold.se http://www.mangold.se http://www.mangold.se http://www.mangold.se . Kort information om Arcane Crypto AS Arcane Crypto utvecklar och investerar i projekt med fokus på bitcoin och digitala tillgångar. Ett viktigt fokusområde är att utnyttja en digital valuta för att underlätta bättre och mer effektiva gränsöverskridande betalningar. Arcane har ambitionen att bli en ledande aktör inom digital valutahandel genom tillväxt i befintlig verksamhet i takt med att marknaden mognar samt parallellt med nya investeringar i avancerade projekt, förvärv och samarbeten. För mer information, hänvisas till www.arcane.no http://www.arcane.no

Arcario - I dag