ZignSec
ZignSec expanderar till Filippinerna genom avtal med Unicapital (MFN)

2020-10-27 12:25

ZignSec har signerat ett kundavtal med den filippinska börsmäklaren Unicapital Securities Inc som har tillgång till en marknad med över en miljon privatinvesterare. Det signerade avtalet gäller en komplett lösning för kundidentifiering online samt onboarding.

ZignSecs avtal med Unicapital omfattar kundinformationsformulär online, globala ID-tjänster, PEP- och sanktionskontroller, digitala signaturer och en riskutvärderingsfunktion. Med hjälp av det breda utbudet av tjänster i ZignSecs digitala plattform kan Unicapitals digitala onboardingprocess automatiseras för förbättrad säkerhet och användarvänlighet vid öppnandet av privata investeringskonton.

Med över en miljon privatinvesterare, och en strategisk agenda av PSE (Philippines Stock Exchange) att fokusera på förbättrad privatekonomisk och finansiell kunskap, är Filippinerna en mycket viktig marknad. 21,5% av kontoägare i regionen är nu 18-25 år gamla varför behovet av digitalisering och säkerhet online har ökat. Unicapital önskar vara i framkant av denna utveckling och kommer att med ZignSecs digitala tjänster att exempelvis kunna skydda sina kunder mot bedrägerier online, motverka pengatvätt och samtidigt erbjuda en god användarupplevelse.

Kommentar från Sebastian Zilliacus, Vice President – Asia på ZignSec:
”Vi är glada att kunna meddela vårt samarbete med Unicapital. De är en av en handfull börsmäklare i Filippinerna som har godkänts av SEC (Securities and Exchange Commission) och ses som en ledare inom området med sitt integrerade utbud av digitaliserade finansiella tjänster. Detta innebär att även Zignsec lösning har fått ett principiellt godkännande av SEC att användas för finansiella tjänster i Filippinerna. Unicapitals engagemang matchar det djupa engagemang vi har gentemot våra kunder. Vi är båda hedrade och mycket stolta över att samarbeta med dem i syfte att skapa en kompatibel, enkel och användarvänlig onboardingprocess.”

För mer information, vänligen kontakta:

Timm Schneider, VD
Tel: +46 8 121 54 139
timm.schneider@zignsec.com

Alexander Albedj, Styrelseordförande
alexander.albedj@zignsec.com

Om Zignsec AB
ZignSec är ett RegTech-bolag som utvecklar och driver en teknisk plattform som samlar olika typer av ID-verifieringsmetoder på ett ställe. Metoderna används av företag för att på ett säkert och snabbt sätt identifiera onlinekunder i realtid. Bolagets kunder återfinns inom ett flertal branscher där identifiering är viktigt, med störst koncentration inom finansiella tjänster och iGaming.

Nasdaq First North (ZIGN)
Certified Adviser: Eminova Fondkommission AB, Tel: +46 8 684 211 00

support@mfn.se (mfn.se)