Tangiamo Touch Technology AB
Stark global efterfrågan på Tangiamos ADR-system (Cision)

2020-10-26 08:55

Tangiamo Touch Technology AB (”Tangiamo” eller ”Bolaget”) har efter ökande förfrågningar på ADR-system, vilket är ett system som automatiskt identifierar utfallet från tärningsspel i exempelvis en shaker, från bland annat Playtech och Evolution Gaming-ägda Ezugi, beslutat att skala upp produktionen för att möta inkommande orders och utvärderingar.

Tangiamo började under slutet av andra kvartalet i år sälja sitt ADR-system till online studios samt för utvärdering hos större gambling-aktörer globalt på oreglerade marknader. Responsen har hittills varit mycket god trots att produkten hittills enbart kunnat användas på den oreglerade marknaden.

”Att vi ser en ökad efterfrågan av våra ADR-system är såklart positivt i sig, och vad som är än mer positivt är att efterfrågan bland annat kommer från renommerade aktörer som Playtech och Ezugi som ägs av Evolution Gaming. Detta ser jag som ett starkt bevis på att vårt ADR-system ligger rätt i tiden, varför det blir naturligt för oss att i detta läge skala upp vår produktionskapacitet för att kunna möta en växande ordervolym och fler utvärderingsförfrågningar. Med tanke på vårt ADR-systems utformning kommer vi att kunna utöka vår tillverkningskapacitet utan några direkta investeringskostnader, varför detta således inte får någon större påverkan på vårt kassaflöde. Vi kommer därmed inom kort att på ett kostnadseffektivt vis ha etablerat förutsättningar för att kunna hantera en högre försäljningsvolym”, säger Linh Thai, VD på Tangiamo.

Tangiamo kommer nu dessutom att ansöka om produkttillstånd för Online globalt även för den reglerade marknaden, efter att nu ha en konstaterat hög efterfråga på Bolagets ADR-system. Produkttillstånd förväntas vara på plats innan årets utgång.

Vänligen kontakta:

Linh Thai, CEO
linh.thai@tangiamo.com

Harald Börsholm, COO
harald.borsholm@tangiamo.com

Office
info@tangiamo.com

Tangiamo i korthet
Tangiamo Touch Technology AB (publ) är ett svenskt företag med säte i Göteborg. Bolaget noterades 2017 på Nasdaq First North Growth Market och arbetar främst med tillämpningar av sensorteknologi inom Gaming. Bolaget har patent på en rad områden inom både touch teknologi och visuell identifiering. Bolagets produkter finns installerade på kasinon, spelhallar och kryssningsfartyg i mer än 30 länder. Mer information om verksamheten finns på www.tangiamo.se. Bolagets aktie (TANGI) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, email. ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Tangiamo Touch Technology - I dag