Nanexa
Nanexa erhåller Notice of allowance för patentansökan i Japan (MFN)

2020-09-22 13:00

Nanexa meddelade idag att bolaget har mottagit en så kallad ”Notice of Allowance” för en patentansökan i Japan. En Notice of Allowance tillkännager att patentansökan nu anses vara redo för godkännande. Processen pågår dock fortfarande och det är i dagsläget inte möjligt att förutse när patent beviljas.

Patentansökan avser PharmaShell® för administrering på alla tänkbara sätt, t ex genom parenteral injektion, inhalation och genom orala beredningar. Detta innebär en avsevärd breddning av patentskyddet i relation till det patent som godkändes i Japan i juni 2019, vilket är begränsat till PharmaShell®-belagda läkemedel administrerade genom injektion.

”Jag tycker att det är oerhört glädjande att vi stärker upp och breddar vår patentportfölj till alla tänkbara administrationsvägar för PharmaShell® även i Japan och detta hjälper oss givetvis också i våra samtal med både nuvarande och framtida partners”, säger David Westberg, vd för Nanexa.

För mer information kontakta:

David Westberg – VD, Nanexa AB (publ)
E-post: david.westberg@nanexa.se
www.nanexa.com

Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser och nås på 08-463 83 00, e-post: certifiedadviser@penser.se

Om Nanexa AB (publ)

Nanexa AB är ett nanoteknologiskt drug delivery-företag fokuserat på utvecklingen av PharmaShell®, ett nytt och banbrytande drug delivery-system med stor potential inom ett flertal substanstyper och indikationsområden. Inom ramen för PharmaShell® utvecklar Nanexa egna projekt och har samarbetsavtal med flera läkemedelsbolag, däribland AstraZeneca.

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se