Sensys Gatso Group AB
Sensys Gatso erhåller kontrakt från Saudiarabien värt 275 miljoner kronor (Cision)

2020-08-03 12:00
Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, har erhållit ett nytt kontrakt från Tahakom i Saudiarabien. Tahakom är en befintlig kund från vilken Sensys Gatso erhöll sin första order 2018, värd 60 miljoner kronor. Det nya kontraktet är värt SAR 119 miljoner, motsvarande cirka 275 miljoner kronor.

Kontraktet avser leverans av fordonsmonterade övervakningssystem. Samtidigt har extra TRaaS-tjänster såsom support & underhåll offererats vilket kan påverka storleken på denna tilldelning. Leveranserna påbörjas i augusti 2020 och beräknas vara avslutade under andra halvåret av 2021.

Sensys Gatso Group har sedan länge närvaro i Mellanöstern via sitt regionkontor i Dubai, varifrån företaget supporterar sina kunder i regionen.

”Vi är mycket glada över att ha fått vår enskilt största tilldelning i Mellanöstern-regionen. Jag är särskilt glad över detta projekt under dessa svåra tider, vilket påvisar Mellanöstern-regionens styrka under denna tuffa tid. Kontraktets storlek speglar Saudiarabiens engagemang för ökad trafiksäkerhet, i linje med vision 2030", säger Saman Alae Naziri, General Manager, Sensys Gatso Group MENA.

"Med projekt av denna storlek blir vårt företags ambition att förändra körbeteenden och rädda liv, till verklighet", säger Joris Lampe, Chief Commercial Officer, Sensys Gatso Group.

Denna information är sådan information som Sensys Gatso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 3 augusti, 2020 kl. 12.00.

Sensys Gatso Group - I dag