JonDeTech
JonDeTech: JonDeTech och OFILM tecknar utvecklingsavtal om modul för närvarodetektion i bärbara datorer (beQuoted)

2020-07-14 14:30
JONDETECH OCH OFILM TECKNAR UTVECKLINGSAVTAL OM MODUL FÖR NÄRVARODETEKTION I BÄRBARA DATORER Detta är det tredje projektet som JonDeTech och kinesiska OFILM driver tillsammans. Samarbetet har redan påbörjats och utvecklingsavtalet avser en modul för att detektera närvaro i bärbara datorer - en hörnsten i Intels innovationsprogram Project Athena. Genom att stänga av energikrävande funktioner när ingen befinner sig framför datorn minskar energiförbrukningen och batteritiden ökar. I syfte att skapa en mer effektiv energiförbrukning i batteridrivna produkter som bärbara datorer och surfplattor har JonDeTech bedrivit utveckling av applikationer inom närvaro-/frånvarodetektering. Efterfrågan på applikationer som kan bidra till att minska energiförbrukningen för bärbara datorer är mycket stor och växande - det är också en av hörnstenarna i amerikanska Intels innovationsprogram Project Athena. - Genom att kombinera världens tunnaste IR-sensorelement med OFILMs expertis inom konsumentelektronik är målet med samarbetet att ta fram en modul som enkelt kan implementeras i bildskärmar. Detta är ett projekt som JonDeTech har arbetat med under en tid så det känns extra tillfredställande att vi nu kan ta detta stora kliv framåt, säger Per Lindeberg, vd JonDeTech. OFILM är en ledande leverantör av högteknologiska komponenter och moduler som bland annat återfinns i mobiltelefoner, bärbara datorer, surfplattor och andra konsumentelektronikprodukter inom Internet of Things (IoT) och smarta hem. - Vi strävar ständigt efter att vidareutveckla vårt produkterbjudande till våra kunder. Att kunna erbjuda en modul som inte bara ökar batteritiden utan även bidrar till en mer hållbar värld genom minskad energiförbrukning går helt i linje med OFILMS mission, säger Stark Guan, vd OFILM Bio-Identification Technology. För mer information, kontakta: Per Lindeberg, vd JonDeTech, tel: +46 73 870 00 00, mail: per.lindeberg@jondetech.se mailto:per.lindeberg@jondetech.se Stark Guan, vd OFILM Bio-Identification Technology, tel: +86 136 0250 0575 mail: Guansaixin@ofilm.com mailto:Guansaixin@ofilm.com Denna information är sådan information som JonDeTech Sensors AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 juli 2020 kl. 14.30. Följande dokument kan hämtas från beQuoted PM OFILM-utvecklingsavtal-narvarodetektion-laptop.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=39747 Om OFILM OFILM Group Co. Ltd (OFILM) grundades 2002 och noterades på Shenzhen Stock Market Exchange 2010 med aktiekod 002456. OFILM:s huvudsakliga affärsområden består av kameramoduler, fingeravtrycksmoduler, pekpaneler (inklusive full laminering) och fordonsindustrin. Produkterna används i exempelvis smarta telefoner, surfplattor, smarta bilar, wearables inom exempelvis konsumentelektronik och smarta fordon. För mer information se: www.ofilm.com http://www.ofilm.com/ Om JonDeTech JonDeTech är ett svenskt företag som utvecklar och marknadsför patenterad IR-sensorteknik som bygger på nanoteknologi. Bolagets IR-sensorer är ned till en tiondel så tjock som konventionella sensorer, byggda i plast och kan tillverkas i höga volymer till en låg kostnad, vilket öppnar för en mångfald av applikationer inom bland annat konsumentelektronik och mobiltelefoner. Bolagets grundades 2008 och är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Redeye är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon +46 (0)8-121 576 90 eller via mail certifiedadviser@redeye.se mailto:certifiedadviser@redeye.se . Läs mer på: www.jondetech.se http://www.jondetech.se/ eller se hur IR-sensorn fungerar på: www.youtube.com/watch?v=2vEc3dRsDq8 http://www.youtube.com/watch?v=2vEc3dRsDq8 .

JonDeTech Sensors - I dag