LEAX Group AB
LEAX Group erhåller obligationsinnehavarnas godkännande att ändra villkoren för sina seniora icke-säkerställda obligationer (Cision)

2020-07-03 20:00
Den 15 juni 2020 inledde LEAX Group AB (publ) (”Bolaget”) ett skriftligt förfarande (det ”Skriftliga Förfarandet”) för att begära obligationsinnehavararnas samtycke att ändra villkoren för Bolagets seniora icke-säkerställda obligationer 2018/2022 med ISIN SE0011088954 (”Obligationerna”). Bolaget meddelar nu att obligations­innehavarna röstade för de föreslagna ändringarna.

Som närmare anges i kallelsen till det Skriftliga Förfarandet, innefattade de föreslagna ändringarna (i) ett tillfälligt uppehåll i åtagandet att uppfylla vissa finansiella kovenanter, (ii) en ökning av det nuvarande taket för tillåtna investeringslån och (iii) en ytterligare premie om 3 procent vid inlösen av Obligationerna.

Sista svarsdagen i det Skriftliga Förfarandet var den 3 juli 2020. Bolaget meddelar härmed att ett tillräckligt antal röster har erhållits för att uppnå kvorum och att en tillräcklig majoritet av obligationsinnehavarna röstade för att godkänna de föreslagna villkorsförändringarna. Obligationsvillkoren kommer därför att ändras i enlighet med vad som anges i kallelsen till det Skriftliga Förfarandet.

De ändrade obligationsvillkoren träder i kraft den 3 juli 2020 och kommer att finnas tillgängliga på Bolagets hemsida (www.leax.com) och på Stamdata (www.stamdata.com).

För frågor rörande administrationen av det Skriftliga Förfarandet, vänligen kontakta agenten på voting.sweden@nordictrustee.com eller +46 8 783 79 00. För övriga frågor, vänligen kontakta Bolaget genom kontaktuppgifterna nedan.