Saltängen Property Invest
Saltängen Property Invest: Saltängen Property Invest AB:s (publ) ansökan om avnotering godkänd (beQuoted)

2020-06-11 17:30
SALTÄNGEN PROPERTY INVEST AB:S (PUBL) ANSÖKAN OM AVNOTERING GODKÄND Saltängen Property Invest AB (publ) har idag erhållit beslut från Nasdaq innebärande att bolagets ansökan om avnotering av bolagets aktier godkänts. Nasdaq har beslutat att sista dag för handel med aktierna ska vara den 25 juni. Bolaget har tidigare kommunicerat en preliminär tidsplan där sista dag för handel sattes till 16 juni. En extra bolagsstämma den 20 maj 2020 beslutade att avnotera bolagets aktie från Nasdaq First North. Bakgrunden är att bolaget har sålt sitt enda dotterbolag och därmed upphört med sin verksamhet. Uppdaterad tidplan +------------------------------------------------+------------------+ | Handel med inlösenaktier | 1 - 12 juni 2020 | +------------------------------------------------+------------------+ | Avstämningsdag för inlösen av inlösenaktier | 16 juni 2020 | +------------------------------------------------+------------------+ | Utbetalning av inlösenbelopp | 22 juni 2020 | +------------------------------------------------+------------------+ | Sista dag för handel med aktien (SE0014400032) | 25 juni 2020 | +------------------------------------------------+------------------+ | Likvidation påbörjas omkring den | 26 juni 2020 | +------------------------------------------------+------------------+ | Utbetalning av eventuell skifteslikvid | Under Q1 2021 | +------------------------------------------------+------------------+ För ytterligare information, vänligen kontakta Maarit Nordmark, VD +46 706 88 63 83 maarit.nordmark@hestia.se mailto:maarit.nordmark@hestia.se Eller gå till bolagets hemsida: www.saltangenpropertyinvest.se http://www.saltangenpropertyinvest.se/ Följande dokument kan hämtas från beQuoted Saltangen Property Invest Pressrelease 2020-06-11.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=39523 Saltängen Property Invest AB (publ) är ett svenskt fastighetsbolag som fram till den 29 april 2020 indirekt ägt och förvaltat fastigheten Saltängen 1 i Västerås kommun. Bolagsgruppen förvaltas av Hestia Fastighetsförvaltning AB. Saltängen Property Invest aktie är noterat på handelsplatsen Nasdaq Stockholm First North Growth Market med Wildeco som Certified Adviser. E-mail: info@wildeco.s mailto:info@wildeco.s e samt tel: +46-8-545 271 00.