STENOCARE
STENOCARE – I dag starter tegningsperioden til emissionen (Cision)

2020-05-27 14:10
I dag, den 27. Maj, begynder tegningen til STENOCARE’s emission på Nasdaq First North. Nye investorer og eksisterende aktionærer gives et unikt tilbud til at tegne 3 nye aktier for DKK 20 per stk og få 1 gratis bonusaktie. Dette tilbud svarer til en gennemsnitspris på DKK 15 per aktie.

STENOCARE begynder i dag tegningsperioden, 27. maj til 11. juni, og inviterer både eksisterende aktionærer og nye investorer til at deltage i emissionen. Selskabet vil rejse op til DKK 45 mill til den ambitiøse vækstplan om at blive et førende Europæisk selskab indenfor medicinsk cannabis, som det er beskrevet i Prospektet den 11. maj 2020.

Der gives en unik rabat til investorer i emissionen. Køb 3 nye aktier til DKK 20 per stk og få 1 gratis bonusaktie fra stifterne af STENOCARE. Dette tilbud svarer til en gennemsnitspris på DKK 15 per aktie

Emissionen er en såkaldt “rettet emission” der giver prioritet til eksisterende aktionærer og ejere af tegningsretter. Med disse retter er ejeren garanteret et minimums antal nye aktier i tilfælde af overtegning. For hver 6 tegningsretter, er man garanteret 1 ny aktie til DKK 20

Man skal købe aktierne via banken. Følg disse trin:

1. Kun for aktionærer og ejere at tegningsretter: Køb det antal nye aktier, som tegningsretterne giver garanti for. Anvend bankens online ”Corporate actions” menu (hvor information om emissioner deles) eller kontakt bankrådgiveren. Hvis man ønsker at tegne flere nye aktier end man har tegningsretter (der kræves 6 retter til at købe 1 ny aktie til DKK 20), så kan man enten købe flere tegningsretter i banken eller tegne yderligere nye aktier uden retter som beskrevet i punkt 2+3
  2. For alle der ønsker at tegne nye aktier i den åbne tegning: Dette er for aktionærer og nye investorer – med prioritet til aktionærer. Din bank skulle have information om emissionen i deres online ”Corporate actions” menu. Der vil være instruks til hvordan man deltager i tegningen med det antal man måtte ønske. Der er ikke noget maksimum antal. Hos nogle banker er det vanskeligt eller umuligt at benytte deres online system til at tegne nye aktier i den åbne tegning. I det tilfælde skal man følge trin 3
  3. Generel backup model for alle der ønsker at tegne nye aktier i den åbne tegning: Man kan benytte tegningsformularen på STENOCARE’s investorside. Udfyld denne formular og send den til egen bank inden den11. juni. Hent tegningsformularen her

STENOCARE har publiceret Prospektet, korte videoer, QA’s og andet information på selskabets investorside:

En dansk kort vejledning er ligeledes tilgængelig på STENOCARE investorsiden: Klik her

STENOCARE - I dag