Thule Group
Thule Group AB (publ) – Förslag om utdelning av 7,50 kronor per aktie dras tillbaka (MFN)

2020-03-22 23:23

Styrelsen för Thule Group AB (publ) har beslutat att dra tillbaka tidigare kommunicerat förslag om en utdelning om 7,50 kronor per aktie, totalt ca 774 Mkr.

Utbrottet av Covid-19 (Corona-viruset) förväntas påverka slutet av mars månad negativt för Thule Group på grund av vikande försäljning, men framförallt har styrelsens beslut fattats mot bakgrund av rådande omvärldsklimat och osäkerheten kring de kommande ekonomiska effekterna av spridningen av Covid-19 (Corona-viruset).

Fredrik Erlandsson SVP Communications och Investor Relations
E-mail: fredrik.erlandsson@thule.com

Om Thule Group

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder bolaget produkter inom produktkategorierna Sport&Cargo Carriers (t.ex. takräcken, takboxar, hållare för cykel-, vatten- och vintersporter, taktält som monteras på bil), Active with Kids (t.ex. cykelkärror, barnvagnar och cykelbarnstolar), RV Products (t.ex. markiser, cykelhållare och tält för husbilar och husvagnar) och Packs, Bags & Luggage (t.ex. vandringsryggsäckar, resväskor och kameraväskor).

Thule Group har cirka 2 400 anställda vid 9 produktionsanläggningar och 35 försäljningskontor över hela världen. Produkterna säljs på 140 marknader och försäljningen under 2019 uppgick till 7 miljarder kronor.
www.thulegroup.com

Denna information är sådan information som Thule Group är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2020-03-22 23:23 CET.

support@mfn.se (mfn.se)
MFN - www.mfn.se