LifeAssays
Investerarpresentationer av Aegirbio inför notering på Spotlight senare i vår (Cision)

2020-03-13 13:31
Biologiska läkemedel kräver individuell dosering. Idag feldoseras c:a 55% med i vissa fall svåra biverkningar som möjlig följd. Aegirbio berättar om sin lösning på detta.
LifeAssays (Lund) och Abreos Biosciences (San Fransisco) kommer att delta i två presentationer för investerare under mars. Bradley Messmer VD i Abreos Biosciences och Anders Ingvarsson VD i LifeAssays kommer att presentera tanken bakom och framtiden för bolagens gemensamma satsning på precis dosering av biologiska läkemedel.  Biologiska läkemedel är den snabbast växande sektorn inom läkemedelsindustrin. Aegirbio kommer att adressera en marknad värd över 600 miljoner USD med sina produkter för att säkra bättre livskvalitet och färre svåra biverkningar för patienter som behandlas med biologiska läkemedel, detta till korrekt kostnad för sjukvården, genom individuell uppföljning av dosering.   Aegirbio kommer att presentera sin verksamhet inför noteringen på Spotlight markets på följande ställen. Första presentationen blir på Operaterassen i Stockholm i samband Aktiespararnas Aktiedag måndag den 16 mars.   Tid: 08.00 – 21.00, Aegirbio presenterar kl. 10.15 Plats: Operaterassen, Karl den XII torg Länk till mer information: https://www.aktiespararna.se/aktiviteter/aktiedagen-stockholm-16-mars   För er som inte kan närvara personligen kommer Aktiedagen att sändas live. Se http://www.aktiespararna.se/tv/live   Den andra presentationen blir på BioStock Live i Stockholm den 19 mars.   Tid: 10.00 – 13-00, Aegirbio presenterar kl. 12.00 Plats: AB Nyhetsbyrån Direkt, Kungsgatan 33, 2:a våningen Länk till mer information: https://www.eventbrite.com/e/biostock-live-sthlm-march-19-biljetter-98590574061   För er som inte kan närvara kommer eventet att sändas live. Se; https://www.eventbrite.com/e/biostock-live-sthlm-march-19-biljetter-98590574061