Attana
Penser Access: Attana - Hot och möjligheter från Coronaviruset (Cision)

2020-02-26 11:00
Nettoomsättningen sjönk till 0,9 mkr (1,1) under kvartalet, vilket var under vår förväntan om 1,2 mkr. Avvikelsen låg i dels en instrumentaffär som skjutits i tid pga. personalförändringar dels i ett uppdragsforskningsprojekt som inte har påbörjats då kunden är under uppköp. EBIT uppgick till -3,6 mkr (-1,6), vilket var lägre än våra estimat om -1,9 mkr. Kassaflödet minskade till -4 mkr (0,1mkr) under kvartalet, vilket drog ned kassan till 4,7 mkr (0,6mkr). Efter rapporten sänker vi vårt försäljningsestimat för 2020 med 1 mkr, primärt drivet av den ökade osäkerheten av efterfrågan från den Asiatiska marknaden. Estimaten för 2021 förblir oförändrad. Som tidigare nämnt räknar vi med att bolaget kommer att behöva ta in kapital en gång till, uppskattningsvis räknar vi under H2’20. Vi höjer potentialen till hög från medelhög samtidigt som risken i bolaget förblir hög. Anledningen till den höga potentialen är att vi bibehåller vårt motiverade värde om 1,2 kr samtidigt som aktien utvecklats svagt.
Läs den fullständiga analysen: https://links.penser.se/f/a/atana_20200226.pdf Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se

Attana - I dag