Sensys Gatso Group AB
Penser Access: Sensys Gatso Group - Lovande uppsving i momentum och utsikter (Cision)

2020-02-21 10:30
Sensys Gatsos rapport för Q4’19 var starkare än vi räknat med. Omsättningen ökade 27% till 158 mkr jämfört med vår förväntan på 96 mkr. EBIT uppgick till 14 mkr jämfört med vår förväntan om en mindre förlust. Sedan rapporten för Q3’19 har bolaget annonserat flera stora ordrar (Costa Rica på 192 mkr och Australien på totalt 225 mkr under 2019) vilket lyft utsikterna i närtid. I samband med rapporten presenterade bolaget sina nya finansiella mål till 2025 som är en omsättning på 1000 mkr, varav 600 mkr TRaaS-intäkter, och en EBITDA-marginal över 15%. Det motsvarar 16% CAGR från 2019 och innebär att TRaaS väntas växa med över 22% CAGR. Baserat på de senaste månadernas starka orderingång och vägledning av bolagets mål till 2025 har vi justerat upp vår prognos markant, och räknar nu med en rörelsevinst 2020e på 30 mkr istället för som tidigare en marginell rörelseförlust. Givet en fortsatt expansion av TRaaS i USA och på fler nya marknader ser vi potential att bolaget ska kunna bära den något ansträngande värderingen på EV/EBITDA 22x 2020 - 9x 2025. Det kommer dock kräva ett fortsatt positivt momentum i orderingången. Sammantaget ser vi en hög potential i aktien till en hög risk.
Läs den fullständiga analysen: https://links.penser.se/f/a/sens_20200221.pdf Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bankaktiebolag. Läs mer på www.penser.se

Sensys Gatso Group - I dag