Insplorion
Insplorions ledning och styrelse tecknar fullt i pågående inlösen av TO1-optioner (Cision)

2020-01-29 08:00
Insplorions ledning, inklusive VD och samtliga av bolagets styrelseledamöter tecknar sina fulla andelar av teckningsoptioner TO1. Dessa andelar utgör cirka 3,5 % av det totala antalet optioner och motsvarar en likvid på drygt 150 000 kronor. Vid fullt utnyttjande av alla utestående TO1 skulle bolaget tillföras en likvid om drygt 4,5 miljoner kronor. Teckningskursen är 11,50 kronor.
”Under det senaste året har vi avsevärt ökat takten och gjort många framsteg inom våra tre affärsområden. Lanseringen av vår luftkvalitetsensor är i full gång, batteriprojektet hittar fler intressenter och instrumenten säljer i takt med att universiteten lyckas få sina anslag realiserade. Vi ser ljust på framtiden och välkomnar den vidare acceleration som likviden kan innebära”, kommenterar VD Patrik Dahlqvist. Teckningsperioden är pågående och löper ut den 5 februari 2020 vilket innebär att de aktieägare som önskar teckna sin andel under denna period snarast bör kontakta sin förvaltare.  Emissionsinstitut är Eminova Fondkommission som nås på 08-684 211 00 alt. info@eminova.se. De kommande tre teckningsperioderna löper enligt följande: - Fredagen den 22 januari 2021 till och med fredagen den 5 februari 2021 - Lördagen den 22 januari 2022 till och med lördagen den 5 februari 2022 - Söndagen den 22 januari 2023 till och med söndagen den 5 februari 2023 Villkoren för teckningsoptionerna finns publicerade på Insplorions hemsida: https://www.insplorion.com/sv/investerare/arkiv/esgo/. Frågor besvaras av: Patrik Dahlqvist, CEO Insplorion AB, +46 723 62 32 61 eller patrik.dahlqvist@insplorion.com

Insplorion - I dag