Ferroamp
Ferroamp: Ferroamp och Stockholm Exergi fördjupar samarbetet (beQuoted)

2020-01-24 08:30
FERROAMP OCH STOCKHOLM EXERGI FÖRDJUPAR SAMARBETET Ferroamp Elektronik AB och Stockholm Exergi har signerat ett avtal med syfte att öka försäljning av Ferroamps produkter i Stockholm Exergis kundbestånd och stärka Stockholm Exergis satsning på Smarta fastigheter. Stockholm Exergis satsning på Smarta Fastigheter möjliggör digitala och energioptimerande lösningar för framtidens fastigheter. Med den digitala plattformen Intelligy är fokus att göra det enkelt för kunden att optimera sin energianvändning med lösningar för värme och el såsom värmestyrning, solceller, elbilsladdning, digital driftkoll och eloptimering. Här är Ferroamp en viktig samarbetspartner. Per Ytterberg, direktör för affärsutveckling på Stockholm Exergi: "Ferroamps lösningar för en optimerad användning av el kommer vara en viktig pusselbit i framtiden och därför är vårat fördjupade samarbete med Ferroamp helt i linje med vår ambition att kunna erbjuda våra kunder optimerade helhetslösningar inom värme och el" Niclas Wadestig, Marknads och försäljningschef på Ferroamp: "Efter att under 2019 ha fokuserat på att definiera och utveckla lösningar tillsammans med Stockholms Exergi är nu erbjudandet redo att mer aktivt börja bearbetas mot marknaden. Stockholm Exergis användarvänliga plattform Intelligy baserat på Ferroamps kraftfulla Energy Cloud öppnar för helt nya möjligheter att optimera energianvändningen i varje given fastighet. Stockholm, 2020-01-24 Kontakt: Björn Jernström, VD och grundare av Ferroamp, telefon 070-930 89 82. Kontakt hos Stockholm Exergi Sami Mashial, tf presschef, telefon +46705102347 För mer information, vänligen besök: www.ferroamp.com http://www.ferroamp.com och www.stockholmexergi.se http://www.stockholmexergi.se Följande dokument kan hämtas från beQuoted Ferroamp Pressrelease 2020-01-24.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=27972 Om Ferroamp Elektronik Ferroamp Elektronik AB (publ), grundat 2010, är ett snabbväxande företag inom clean-tech som erbjuder avancerade energi- och effektoptimeringslösningar för fastigheter. Ferroamp har en skalbar plattform som erbjuder möjlighet att kombinera patenterad teknologi i en egenutvecklad EnergyHub med alternativa energikällor och energilager. I en unik lösning kan också flera byggnader kopplas ihop i ett microgrid - Powershare. Kunder är idag framförallt fastighetsbolag, energikonsulter och elkraftbolag. Ferroamp har erhållit flera framstående internationella miljöpriser. Huvudkontoret ligger i Spånga utanför Stockholm. Ferroamps aktie (FERRO) handlas på Nasdaq First North Growth Market med G&W Fondkommission som Certified Adviser (e-post ca@gwkapital.se mailto:ca@gwkapital.se , telefon 08-503 000 50). Om Stockholm Exergi Stockholm Exergi värmer idag över 800 000 stockholmare och har försett Stockholm med olika energilösningar sedan 1800-talet i form av el, gas, värme och kyla. Stockholm Exergi vill vara med och bygga ett smartare och mer hållbart Stockholm som en del av ett gemensamma kretslopp, där vi med gemensam kraft driver Stockholm framåt. Stockholm Exergis experter anpassar lösningar för fastigheter och finns med genom hela processen från idé till genomförande.

Ferroamp - I dag