Real Holding
Real Holding: Real Holding i Sverige AB (publ) offentliggör utfall i anslutningsgrad för utbyteserbjudande till preferensaktieägarna (beQuoted)

2020-01-21 15:00
REAL HOLDING I SVERIGE AB (PUBL) OFFENTLIGGÖR UTFALL I ANSLUTNINGSGRAD FÖR UTBYTESERBJUDANDE TILL PREFERENSAKTIEÄGARNA Över 85% av Real Holding i Sverige AB:s (publ) preferensaktieägare har anslutit sig till det utbyteserbjudande som bolaget offentliggjorde den 20 december 2019. Erbjudandet innebär att preferensaktieägarna erbjuds konvertera sina preferensaktier mot stamaktier till en teckningskurs om 2 öre, mot ett konverteringsvärde om 350 kr per preferensaktie. Ytterligare information till preferensaktieägarna kommer att offentliggöras inom den närmaste framtiden. För ytterligare information: www.realholding.se http://www.realholding.se Real Holding i Sverige AB (publ). Denna information är sådan information som Real Holding i Sverige AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 21 januari 2020 kl. 15.00 CET. Kent Söderberg, VD Telefon + 46 70 522 86 46 E-post: kent.soderberg@realfastigheter.se mailto:kent.soderberg@realfastigheter.se Bengt Engström, styrelsens ordförande Telefon +46 72 500 9444 E-post: bengtengstrom35@gmail.com mailto:bengtengstrom35@gmail.com Följande dokument kan hämtas från beQuoted PRM-Utfall-rostning-preferensaktieagare.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=27961 Om Real Holding i Sverige AB (publ) Real Holdings affärsidé är att förvärva och förvalta kommersiella fastigheter och samhällsfastigheter i tillväxtorter med diversifierat näringsliv inom segmenten tillverkning, lättindustri, lager och logistik. Genom aktiv och långsiktig förvaltning med en riskjusterad belåning skapas ett stort förädlingsvärde. Största ägare i bolaget är Bengt Linden AB, Gremio Fastigheter AB och Kredrik Holding AB. Real Holdings aktier handlas på NGM Nordic MTF under kortnamnet REAL B.

Real Fastigheter - I dag