Livihop
Livihop: Liv ihop fokuserar på organisk tillväxt (beQuoted)

2020-01-21 15:09
LIV IHOP FOKUSERAR PÅ ORGANISK TILLVÄXT Liv ihop fortsätter fokusera på organisk tillväxt genom strategiska rekryteringar i Uppsala respektive Falun. Dessutom etablerar Liv ihop nytt lokalkontor i Uppsala för affärsområdet Assistans. Styrelsen för Liv ihop har fastställt att ett prioriterat område för 2020 är organisk tillväxt. I linje med den fastställda planen har Liv ihop genomfört två strategiska rekryteringar i syfte att stärka den lokala närvaron. I Uppsala utökas verksamheten till att även omfatta närvaro från affärsområdet Assistans. Området Uppsala är ett fokusområden för Liv ihop då kommunen under 2019 har beslutat att avveckla den personliga assistansen inom kommunal regi. Liv ihop ser detta som en stor expansionsmöjlighet med en potential på 130 kunder som kommer at välja en privat assistansutförare. Liv ihop förstärker även närvaron i Falun genom rekryteringen av Anders Ragnarsson som har lång erfarenhet av branschen som även kommer få ansvaret att driva LivihopAkademien. LivihopAkademien kommer att vara central för bolagets resa till att bli en av Sveriges bästa utförare av personlig assistans. Genom LivihopAkademien stärker vi yrket som personlig assistent. "Vi är mycket nöjda med våra senaste tillskott och det ligger helt i linje med våra tillväxtplaner. Parallellt med den organiska tillväxten så fortsätter vår förvärvsdrivna tillväxt" säger vd Nils Stiernstedt. Nils Stiernstedt, verkställande direktör Liv ihop AB (publ) Tel: 070-550 73 23 Följande dokument kan hämtas från beQuoted Liv-ihop-organsisk-tillvaxt.docx-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=27962 Liv-ihop-organsisk-tillvaxt.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=27963 Livihop är ett ledande omsorgsbolag som erbjuder personlig assistans till personer med funktionsnedsättning, olika typer av boendestöd samt hemtjänst. Bolaget grundades 2011 som assistansbolag och har sedan dess vuxit organiskt samt genom förvärv till att bli ett omsorgsbolag. Marknaden för personlig assistans har sin bakgrund i 1994 års LSS-reform, som gav personer med omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar ökad möjlighet att klara sina grundläggande, vardagliga behov. Med det stödet ges de assistansberättigade en större möjlighet att på ett likvärdigt och jämställt sätt delta i samhället. Genom att erbjuda assistans som helt utgår från individens behov, bidrar Livihop till att öka livskvaliteten för sina uppdragsgivare. Livihop hjälper också sina uppdragsgivare att få maximal nytta av den assistansersättning de är berättigade till. Mer information om verksamheten finns på: www.livihopgruppen.se Mangold, med telefonnummer 08 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser med emailadress ca@mangold.se.