Cell Impact
Cell Impact: Cell Impact och NKC Japan initierar produktionstester med order på 1,8 MSEK (beQuoted)

2020-01-17 10:15
CELL IMPACT OCH NKC JAPAN INITIERAR PRODUKTIONSTESTER MED ORDER PÅ 1,8 MSEK Cell Impact AB (publ) och Nakanishi Metal Works Co. Ltd (NKC) initierar ett antal produktionstester för att validera uthålligheten i Cell Impacts produktionsteknik vid produktion i höga volymer. Cell Impact använder en unik tillverkningsmetod för att forma komplexa flödesplattor, med mycket höga krav på precision och produktionsekonomi vid stora volymer. - Tillsammans med NKC får vi nu möjlighet att validera vissa aspekter vår teknologi vid produktion av stora volymer av flödesplattor, säger Pär Teike, vd för Cell Impact. En relativt liten serie på tusen vätgasfordon kan kräva tillverkning av över en halv miljon flödesplattor, och därför uppstår det ett behov av den här typen av tester som syftar till att validera att tekniken är mogen för produktion i större volymer. Detta första testprojekt beräknas vara avslutat i kvartal ett 2020. För mer information kontakta: Pär Teike, vd, +46 73-024 06 84 eller paer.teike@cellimpact.com mailto:paer.teike@cellimpact.com . Följande dokument kan hämtas från beQuoted 20200117 NKC Testprojekt SE.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=27943 Om Cell Impact Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning (adiabatic high-velocity forming) som gör det möjligt att tillverka flödesplattor med mer avancerade mönster, vilket i sin tur skapar mer kostnads- och energieffektiva bränsleceller jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact är noterat pa Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB ar bolagets Certified Adviser (CA). Kontaktinformation: 08-528 00 399 eller info@fnca.se mailto:info@fnca.se . Denna information är sådan information som Cell Impact AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2020-01-17 kl. 10:15 CET.

Cell Impact - I dag