IVISYS AB
IVISYS: Nyemission är nu registrerad (Cision)

2020-01-07 14:27
Pressmeddelande IVISYS AB 556998-4981 2020-01-07 IVISYS AB avslutade tisdag den 10 december 2019 sin företrädesemission som tillförde bolaget 6,1 MSEK efter emissionskostnader.
Emissionerna registrerades av Bolagsverket torsdag den 2 januari 2020. I och med att emissionen registrerats av Bolagsverket kommer betalda tecknade aktier (BTA) att avregistreras och ersättas av nya aktier. Sista dag för handel med BTA på Nasdaq First North är den 9 januari 2020. De nya aktierna beräknas finnas på respektive VP-konto och depå den 15 januari 2020. Genom emission har antalet aktier i IVISYS ökat med 1 959 078 stycken till totalt 15 019 611 stycken. Aktiekapitalet ökar samtidigt med 352 634,40 kronor till 2 703 529,98 kronor. Denna information är sådan information som IVISYS AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 januari 2020. För ytterligare information, vänligen kontakta Jakob Kesje, Ordförande IVISYS AB Tel: 0763 111 911 Mail: jk@ivisys.com Rådgivare InWest Corporate Finance Kärrastrandvägen 119 SE-451 76 UDDEVALLA, Sverige Telefon: +46 (0) 739 93 79 69 Certified Adviser Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB är Certified Adviser till IVISYS. Telefon: +46 11 32 30 732 E-mail: ca@skmg.se Om IVISYS IVISYS kombinerar kunskapen från två tidigare fristående teknikföretag. Det ena med en unik programvara (baserat på patenterade algoritmer) för bildbehandling och det andra med lång erfarenhet inom ljus och optik, vilket möjliggör unika lösningar för bildanalys. Produktutbudet av IVISYS standardiserade vision system med IVISYS Pro-programvaran, användningen av artificiell intelligens (AI) och enastående kvalitet inom ljus- och sensorkunskap ger branschen automatiska visionslösningar som är pålitliga, snabba och flexibla. Med en portfölj av standardlösningar som kan integreras i de flesta industriproduktioner är IVISYS verksamma på en global volymmarknad i stark tillväxt. Automations branschen drivs för närvarande starkt av industrins 4,0-tillvägagångssätt. De lösningar som IVISYS erbjuder är tillgängliga för de flesta industriella tillverkare och erbjuder snabb ekonomisk avkastning jämfört med den befintliga manuella kontroll som ofta används i branschen idag. IVISYS har utvalts som “TOP 10 Machine Vision – Systemleverantör i Europa 2019” av Technology Insights Manufacturing.