Insplorion
Insplorion säljer ett XNano-instrument till Dr Tim Craggs vid University of Sheffield, UK (Cision)

2020-01-07 08:00
Dr Tim Craggs forskning vid institutionen för kemi vid University of Sheffield är ett tvärvetenskapligt laboratorium som arbetar inom life science med bland annat proteinveckning och DNA-transkription, replikering och reparation. Detta är den första försäljningen av ett Insplorion-instrument till Storbritannien.
Kontakten med forskargruppen i Sheffield inleddes 2016 av Insplorions distributör ATG Scientific vilket resulterade i en framgångsrik förstudie. Forskningsfinansiering i Storbritannien har drabbats av motgångar relaterade till Brexit, vilket har försenat all finansieringsverksamhet. Försäljning och huvudsaklig delleverans genomfördes de sista dagarna i december 2019 och kommer att påverka förra årets resultat. Ordervärdet är drygt 0,5 MSEK efter att akademisk rabatt har tillämpats.  Frågor besvaras av: Patrik Dahlqvist, CEO Insplorion AB, +46 723 62 32 61 eller patrik.dahlqvist@insplorion.com

Insplorion - I dag