Ferroamp
Ferroamp: Ferroamp och Kraftpojkarna ingår samarbete (beQuoted)

2019-12-13 08:30
FERROAMP OCH KRAFTPOJKARNA INGÅR SAMARBETE Ferroamp Elektronik AB och Kraftpojkarna Sverige AB har den 5 december 2019 signerat ett avtal med syfte att främja försäljning av Ferroamps produkter via Kraftpojkarnas återförsäljare, representerade i Sverige, Norge och Finland. Omfattningen av avtalet är värderat till 5 MSEK för leverans under 2020. Kraftpojkarna kommer att placera den första del-ordern på 1,5 MSEK i december 2019. Albin Hasselström, Marknadschef Kraftpojkarna Sverige AB: "Solenergi, energilagring och elbilsladdning är grundpelare i det kommande globala energisystemet. Med Ferroamps teknik inriktad mot dessa områden ges nu helt rätt förutsättningar att bygga både smarta och robusta energilösningar. Kraftpojkarna, Sveriges största distributör inom förnyelsebar energi, kommer genom samarbetsavtalet att tillsammans med Ferroamp förse hela den skandinaviska marknaden med dessa innovativa, kraftfulla och kompletta energisystem. Vi ser nu fram emot ett ännu starkare partnerskap och ett än mer innovativt svenskt energisamhälle" Niclas Wadestig, Marknads och försäljningschef på Ferroamp: "Vi fortsätter på vår plan att knyta upp de viktigaste spelarna i branschen för att öka vår närvaro inte bara i Sverige utan också i Skandinavien för vår vidare expansion. Kraftpojkarnas fokus på totallösningar för morgondagens energilösningar ligger helt i linje med Ferroamps strategi att se en helhet och inte fokusera på enskilda delar i ett erbjudande" Stockholm, 2019-12-13 Kontakt: Björn Jernström, VD och grundare av Ferroamp, telefon 070-930 89 82. Albin Hasselström, Marknadschef Kraftpojkarna Sverige AB,telefon 010-454 4314 För mer information, vänligen besök: www.ferroamp.com http://www.ferroamp.com och www.kraftpojkarna.se http://www.kraftpojkarna.se Följande dokument kan hämtas från beQuoted Ferroamp Pressrelease 2019-12-13.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=27813 Om Ferroamp Elektronik Ferroamp Elektronik AB (publ), grundat 2010, är ett snabbväxande företag inom clean-tech som erbjuder avancerade energi- och effektoptimeringslösningar för fastigheter. Ferroamp har en skalbar plattform som erbjuder möjlighet att kombinera patenterad teknologi i en egenutvecklad EnergyHub med alternativa energikällor och energilager. I en unik lösning kan också flera byggnader kopplas ihop i ett microgrid - Powershare. Kunder är idag framförallt fastighetsbolag, energikonsulter och elkraftbolag. Ferroamp har erhållit flera framstående internationella miljöpriser. Huvudkontoret ligger i Spånga utanför Stockholm. Ferroamps aktie (FERRO) handlas på Nasdaq First North Growth Market med G&W Fondkommission som Certified Adviser (e-post ca@gwkapital.se mailto:ca@gwkapital.se , telefon 08-503 000 50). Om Kraftpojkarna: Kraftpojkarna är Sveriges ledande distributör inom solenergi, laddningsinfrastruktur och energilagring och en del av OK-Q8 AB. Genom vår värdegrund i kvalitet, innovation, partnerskap och hållbarhet levererar vi produkter och system till hundratals återförsäljare i Norden. Kraftpojkarna tillhandahåller därtill ett omfattande utbud av signifikanta tjänster såsom digitala verktyg, projekteringsassistans, utbildningar, finansieringslösningar, installation-as-a-service och teknisk support av högsta klass. Genom Kraftpojkarnas uttalade fokus på logistik-, transport- och lagerprocesser tillses snabba leveranser med god leveransprecision av både enskilda produkter såväl som av kompletta system. Vi paketerar och levererar framtidens energiinnovationer.

Ferroamp - I dag