Danske Bank
Danske Bank udnævner ny Group COO (GlobeNewswire)

2019-11-28 08:12
Selskabsmeddelelse nr. 18 2019

Holmens Kanal 2-12
DK-1092 København K

28. november 2019

Danske Bank udnævner ny Group COO

Danske Bank A/S har udnævnt Frans Woelders til Group COO og medlem af direktionen, hvor han får ansvaret for Group Services og Group IT.

Franz Woelders kommer fra en stilling som Chief Digital Officer for Personal Banking i Royal Bank of Scotland og har desuden erfaring fra stillinger i ABN AMRO Bank, herunder som CEO for Retail Banking og som Group Chief Information Officer.

”Det glæder mig meget, at Frans Woelders bliver en del af vores ledelse. Han har stor erfaring fra ledende stillinger inden for den finansielle sektor og har leveret rigtig gode resultater både inden for IT og retail banking og i forhold til at bringe disse områder tættere sammen. Det betyder, at han har et særligt godt udgangspunkt for at understøtte vores ambitioner om udviklingen af forretningen de kommende år, hvor vi vil investere i yderligere digitalisering på tværs af banken. Jeg er sikker på, at han vil bidrage betydeligt til vores indsats for at blive en bedre bank til gavn for alle vores interessenter. Vi ser frem til at byde Frans Woelders velkommen,” udtaler CEO Chris Vogelzang.

Frans Woelders tiltræder senest 1. juni 2020. Indtil den nye Group COO tiltræder, ledes COO-området fortsat af CEO Chris Vogelzang.

Se også vedhæftede cv for Frans Woelders.

Danske Bank

Kontakt: Fungerende pressechef Karl Kjær Bank, tel. +45 45 14 14 00