Scape Technologies
Ny CFO i Scape Technologies A/S (GlobeNewswire)

2019-11-14 16:33

Nasdaq First North Growth Market
Selskabsmeddelelse nr. 10/2019                                               Odense, 14. november 2019

Ny CFO i Scape Technologies A/S

Scape Technologies A/S har ansat Søren Kovsted som selskabets nye CFO fra 1. Januar 2020.
Søren Kovsted kommer fra en stilling som økonomi- og finansdirektør i GreenMobility A/S.

„Vi er meget glade for, at Søren Kovsted med sine erfaringer fra en anden virksomhed på Nasdaq First North Growth Market nu har valgt at komme ombord hos Scape. Med Sørens tiltræden styrker vi yderligere Scapes ledergruppe og får tilført værdifuld erfaring og viden på både de driftsøkonomiske og finansielle områder,“ siger CEO Søren Bøving-Andersen.

Søren Kovsted afløser Nils Knudsen, der som ekstern konsulent hidtil har varetaget CFO rollen. “Nils har gjort et flot stykke arbejde for selskabet siden 2018, men med selskabets vækst er det blevet en fuldtidsopgave, og da Nils ønsker at kunne varetage andre eksterne opgaver også, afslutter vi samarbejdet på en meget hensigtsmæssig måde nu,“ siger Søren Bøving-Andersen.

Om Scape Technologies
Scape Technologies, stiftet i 2004, er en fokuseret robotteknologisk virksomhed, der har udviklet den unikke binpicking løsning, SCAPE Bin-Picker. SCAPE Bin-Picker systemerne sælges i samarbejde med system-integratorer, der har ansvar for at opbygge og indkøre systemerne i kundernes produktionsapparat. I forbindelse med indkøring af binpicker systemerne leverer selskabet en række betalte services, der sikrer SCAPE systemets høje kvalitet og driftssikkerhed. Scape Technologies har bl.a. kunder i Sverige, Tyskland, Danmark, Frankrig og Kina.
Scape Technologies tilbyder en komplet løsning med fuldt integrerede komponenter og softwaremoduler, der
tilsammen skaber en sammenhængende og effektiv løsning, som kan kobles direkte sammen med de førende
seksaksede robotmærker, der anvendes i industrien – som for eksempel KUKA, ABB, Kawasaki, Universal Robots med flere.

CEO Søren Bøving-Andersen, Scape Technologies A/S,
mobil: +45 2128 1128, email: sb@scapetechnologies.com