Thule Group
Thule Group AB (publ) utser ny finanschef (MFN)

2019-11-11 10:00

Jonas Lindqvist har utsetts till ny finanschef och medlem av koncernledningen i Thule Group AB (Publ), med placering på företagets huvudkontor i Malmö.

Jonas har en Civilekonomexamen från Lunds universitet, EMBA från Handelshögskolan i Stockholm och Advanced Management Program från Harvard Business School. Jonas har en lång erfarenhet som CFO och medlem i ledningsgruppen för ett flertal bolag.
Hans nuvarande roll är som Chief Financial Officer för Arjo AB (publ), som är noterade på Nasdaq Nordic Large Cap. Tidigare positioner är bland annat som CFO för Beijer Ref AB (publ), CFO och VP för Polyclad Europe/Cookson Electronics samt i ledande finansroller inom bolagen LR Holding AB och BMH Marine AB inom Nolato-koncernen.

“Jag är glad att kunna välkomna Jonas som ny CFO för Thule Group. Jonas har en lång erfarenhet i ledande finansiella och strategiska roller i internationellt framgångsrika företag, vilket gör att jag är övertygad att han snabbt kommer kunna bidra till Thule Groups fortsatta utveckling”, säger Magnus Welander, vd och koncernchef för Thule Group.“

Jonas Lindqvist tillträder sin nya tjänst senast i början av maj, 2020.

Fredrik Erlandsson SVP Communications och Investor Relations
E-mail: fredrik.erlandsson@thule.com

Om oss

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder bolaget produkter inom produkt-kategorierna Sport&Cargo Carriers (t.ex. takräcken, takboxar, hållare för cykel-, vatten- och vintersporter, taktält som monteras på bil), Active with Kids (t.ex. cykelkärror, barnvagnar, cykelbarnstolar), RV Products (t.ex. markiser, cykelhållare och tält för husbilar och husvagnar) och Packs, Bags & Luggage (t.ex. vandringsryggsäckar, resväskor och kameraväskor).
Thule Group har cirka 2 300 anställda vid 9 produktionsanläggningar och 35 försäljningskontor över hela världen. Produkterna säljs på 140 marknader och försäljningen under 2018 uppgick till 6,5 miljarder kronor.

www.thulegroup.com

support@mfn.se (mfn.se)