Lagercrantz Group
Lagercrantz dotterbolag Load Indicator AB förvärvar verksamhet inom hållfasthetsmätning från Dynamo Free AB (Cision)

2019-10-01 11:45
Lagercrantz Groups dotterbolag Load Indicator AB har idag tecknat avtal om att förvärva inkråmet i Dynamo Free AB. Verksamheten är ledande inom hållfasthetsmätning i fält med hjälp av specialanpassade kraftgivare. Omsättningen uppgår till cirka 2,5 MSEK. ”Vi är glada över möjligheten att förstärka våra resurser och kompetens inom fältmätning som utgör ett spännande utvecklingsområde för oss som komplement till våra befintliga erbjudanden av lösningar ur eget laboratorium och mekanisk verkstad. Vi ser fram emot att få arbeta tillsammans med Dynamo Free:s ägare och personal som övergår i roller inom Load Indicator.” kommenterar Rickard Wilhelmsson, VD för Load Indicator AB. Load Indicator AB är en ledande leverantör av lösningar med trådtöjningsgivare och lastceller för ökad process- och kvalitetskontroll och ingår i Lagercrantz Group division Communications. Förvärvet förväntas endast ge ett marginellt tillskott till koncernens vinst per aktie. Stockholm den 1 oktober 2019 Lagercrantz Group AB (publ)

Lagercrantz Group B - I dag