Prebona
Prebona erhåller initial order från ny återförsäljare i Kina (Cision)

2019-09-30 09:48
Simrishamn – Prebona AB (publ) meddelar idag att Bolaget erhållit en första order från en ny återförsäljare i Kina. Prebona erhöll ordern från den kinesiska återförsäljaren Xiamen Home Building Materials Co Ltd avseende marknadsföring och försäljning av Prebona OdorControl mot både proffs- och konsumentmarknaden i Kina. Företaget har själva utvärderat Prebona OdorControl med mycket goda resultat mot oönskade odörer inom en rad olika områden. Detta är en initial order med ett mindre ordervärde som kommer att användas för att presentera produkten till potentiella kunder inom deras kundkrets.  - Den här ordern är strategiskt mycket viktig för Prebonas internationella satsning för att utveckla försäljningen av främst OdorControl, säger Patrik Bernstein VD i Prebona AB. Nu har vi på kort tid lyckats placera vår produkt i både Korea och Kina vilket är ett tydligt tecken på att vår expansionsstrategi i Asien börjar få upp momentum. Dessutom ingår företaget i en struktur med bolag både i Japan och USA och vår nya återförsäljare har visat stort intresse för att jobba med OdorControl även på dessa marknader, fortsätter Patrik Bernstein. Det känns väldigt positivt och motiverande när våra kunder testar produkten själva och blir övertygade om dess funktion och effektivitet. Vår naturliga teknologi verkar ligga rätt i tiden, avslutar Patrik. För ytterligare information kontakta: Patrik Bernstein, VD, Telefon +46 70 638 2678, E-post: patrik.bernstein@prebona.com Prebona AB (publ) är ett materialteknikbolag som utvecklar, marknadsför och säljer funktionella, miljövänliga och kostnadseffektiva material och ytbeläggningar inom affärsområdena AirCare, SurfaceCare och inom dotterbolaget Prebona HealthCare AB. Prebonas vision är att bli en ledande leverantör av funktionella material och ytbeläggningar. Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på Spotlight Stockmarket. För mer information se www.prebona.com.

Prebona - I dag