IVISYS AB
IVISYS AB ('IVISYS') har fått en beställning från LOGEVO för ett visionsystem (Cision)

2019-09-30 20:59
Pressmeddelande IVISYS AB 556998-4981 30 September 2019 IVISYS AB ('IVISYS') har fått en beställning från LOGEVO för ett visionsystem. LOGEVO ägs av IKEA och fokuserar på innovativa automatiserade logistiklösningar. Visionssystemet kommer att användas i kvalitetskontrollen i IKEAs lager. Värdet på denna beställning är 47 780 EUR. Det förväntas påverka företagets resultat under fjärde kvartalet 2019.    IVISYS VD Mikael Sjöholm kommenterar “Vi är mycket stolta att i dag fått en tilläggsbeställning på ett andra system från IKEAs dotterbolag Logevo AB. Våra system installeras och testas nu i ett nytt robotlager-koncept utvecklat av Logevo, konceptet skall i ett första skede testas vid tre IKEA-anläggningar under nästa år. Vi har under nästan två års tid utvecklat våra system i ett nära samarbete med Logevo, så det är en bra känsla att nu komma i gång med fullskalatester.” säger IVISYS VD Mikael Sjöholm. CERTIFIED ADVISER Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB Telefon: +46 11 32 30 732 E-mail: ca@skmg.se