Net Insight
Mediatechs CDN implementerar Net Insights Sye för Hong Kong Jockey Club (MFN)

2019-09-12 16:15

Stockholm – Net Insights liveströmningslösning Sye driver Mediatechs helhetslösning för Hong Kong Jockey Clubs mobilapp för livesport.

Tillsammans med Mediatech möjliggör Sye en förstklassig strömningsupplevelse av livesport och vadhållning gjord för storspelare runt om i världen, som garanterar ultralåg fördröjning och – ännu viktigare – en perfekt synkroniserad upplevelse. Tack vare dessa möjligheter kan tittarna följa varje sekund av loppet i olika vinklar, från olika delar av banan till hästarnas paddocks, utan att förlora dyrbar tid för att placera sina vad. Sye:s konstanta ultralåga fördröjning ökar vadhållningstiden i kombination med perfekt synkronisering ger alla samma rättvisa chanser att placera en vinnande insats. Ett flertal livevideo-flöden från stadion strömmas av Sye och distribueras via Mediatechs CDN. Dessa flöden levereras sedan till klienten i en app som är mobiloptimerad, vilket gör att både fans hemma och på stadion kan njuta av upplevelsen som om de satt på bästa plats på arenan.

”Sye förändrar livesport- och livevadslagningsvärlden i grunden,” säger Raymond Mo, VD för Mediatech. ”Dess extremt låga fördröjnings- och synkroniseringsfunktioner möjliggör en premiumupplevelse, där varje användare kan få ut det bästa av loppet.”

Mediatech är den ledande leverantören av lösningar för den professionella videomarknaden i Hong Kong och de omgivande regionerna. Deras CDN-lösning har täckning både i regionen och internationellt.

”Med Mediatechs mångsidiga plattform och mångåriga erfarenhet i regionen är deras CDN perfekt för Sye,” säger Filippa Hasselström, VP Streaming Solutions på Net Insight. ”Vi är glada över att komma in på denna marknad tillsammans med en stark partner som Mediatech och att kunna visa världen vad True Live Betting handlar om.”

Net Insight’s Sye är en förstklassig liveströmningslösning som ger en bättre upplevelse än tv. Med låg fördröjning, perfekt synkronisering, omedelbara kanalbyten och en fenomenal upplevelsekvalitet – garanterar Sye bästa möjliga liveströmningsupplevelse. Sye innehåller också funktioner som dynamisk serverbaserad infogning av reklam och metadata-synkronisering. Sye stöds av flera CDN:er och är också tillgänglig via Sye Streaming Service.

Intäkterna under Net Insights avtal med Mediatech är rörliga baserat på användning och det finns inga volymåtaganden.

Hong Kong Jockey Club är en racingklubb i världsklass som är värd för en mängd sportevenemang, som hästkapplöpning och fotboll.

För mer information, kontakta:

Filippa Hasselström, VP Streaming Solutions, Net Insight AB, 08 685 04 00, filippa.hasselstrom@netinsight.net

Om Net Insight

Net Insight är en global ledare inom medianät, resursoptimering och strömningslösningar. Med mer än 20 års erfarenhet är Net Insight idag en pålitlig och betydelsefull partner till kunderna, och en ledande kraft i mediaindustrin för en allt bättre mediaupplevelse.

Net Insight driver utvecklingen av mediaindustrin i en uppkopplad värld där teknologin möjliggör sömlösa möten mellan de som producerar, distribuerar och konsumerar innehåll – oavsett geografisk plats, tekniska resurser och distributionsnätverk. Med djup kunskap och insikt om branschen, genuint kundfokus och världsledande innovativ teknologi, gör Net Insight det enklare att skapa och leverera bättre innehåll på ett mer pålitligt och kostnadseffektivt sätt. Net Insight drivs av idén att allt alltid kan göras smartare, för både dess kunder och kundens kund.

Fler än 500 ledande kunder levererar affärskritiska medietjänster med Net Insights produkter i över 60 länder. Net Insight är noterat på Nasdaq Stockholm.

För mer information, se netinsight.net

Twitter: @NetInsight, twitter.com/NetInsight
LinkedIn: @Net Insight, www.linkedin.com/company/net-insight/

Om Mediatech (International) Limited