Strategic Investments
Meddelelse nr. 19/2019: Investering i Symmetry Administration ApS (GlobeNewswire)

2019-08-27 08:23

Strategic Investments A/S har indgået aftale om køb af kapitalandele svarende til 20% af anpartskapitalen i Symmetry Administration ApS, som er administrationsselskabet bag Symmetry Invest A/S. Investeringen andrager ca. DKK 2m. Købet er betinget af myndigheds­­godkendelse.

Investeringen er Strategic Investments A/S’ første unoterede investering og første investering i mindre, eksterne kapitalforvaltningsvirksomheder.

Strategic Investments A/S vil fremadrettet aktivt samarbejde med ledelsen i Symmetry Administration ApS, om at videreudvikle virksomheden og øge den forvaltede kapital.

Peter Ott, bestyrelsesformand i Strategic Investments A/S udtaler:
”Symmetry Administration ApS er en spændende virksomhed, hvor Strategic Investments A/S’ med vores brand, trackrecord, og fokus på compliance, vil kunne bidrage positivt til virksomhedens fremtidige udvikling.”

Andreas Aaen, direktør i Symmetry Administration ApS udtaler:
"Siden starten i marts 2013 er Symmetry Administration ApS vokset fra 0 til 75 millioner i asset under management. Vi har i samme periode leveret et årligt afkast på 18,3 % om året, hvilket langt overstiger afkastet for aktiemarkedet som helhed. Da vi fik muligheden for at få Strategic Investments A/S med ombord som medejer var vi ikke i tvivl herom. Med Strategics mangeårige erfaring indenfor den finansielle verden samt fokus på compliance var de et perfekt match for os. Vi vil i samarbejde med teamet i Strategic Investments A/S udvikle Symmetry Administration ApS til glæde for vores investorer og aktionærer i årene fremover. "

Yderligere information om Symmetry Invest kan findes på www.symmetry.dk

Strategic Investments A/S