Waturu Holding
Udstedelse af patent til Waturu Holding A/S (GlobeNewswire)

2019-08-08 18:05

Waturu Holding A/S har modtaget officiel bekræftelse fra Patent og Varemærkestyrelsen at Patent nr. 179836 er udstedt.

Waturu Holding A/S har nu modtaget det officielle patentbrev for et patent vedrørende ”Device for treating and heating water in tank style water heaters”. Patentet er gyldigt i 20 år fra indleveringsdatoen, den 18. januar 2018.

“Vi er stolte og tilfredse med at have modtaget denne patentudstedelse. Patentet beskytter vores muligheder for at erstatte nuværende varmelegeme teknologi, i tank baserede varmt vandsløsninger.” udtaler direktør Toke Reedtz.

Kort om virksomheden

Waturu Holding A/S er en Greentech-virksomhed, der tilbyder en innovativ vandteknologi. Teknologien leverer øjeblikkeligt varmt vand på bæredygtig og ansvarlig vis.
Vand- og energiforbruget sænkes med hhv. 75% og 94% sammenlignet med en fjernvarmeløsning med cirkulation. Med besparelserne følger en betydelig CO2-reduktion. Integration af selskabets teknologi i eksterne produkter samt behandling af spilde- og industrivand er ligeledes forretningsområder, som der fokuseres på.
Virksomheden igangsætter i 2019 automatiseret produktion i Danmark, har etablerede datterselskaber og har patent samt patentansøgninger i proces.

Yderligere oplysninger:

CEO Toke Reedtz, tlf.: +45 5188 1262, e-mail: toke@waturu.com
CFO Michael Nørgaard, tlf.: +45 2720 6214, e-mail: mn@waturu.com   Waturu Holding A/S
Sjællandsgade 32
7100 Vejle