Skånska Energi AB
Avnotering av Skånska Energi (Cision)

2019-07-25 18:00
Enligt beslut av Nasdaq Stockholm kommer Skånska Energis B-aktier att avnoteras från Nasdaq First North. Sista dag för handel i aktien är den 9 augusti 2019. För ytterligare information kontakta: Fredrik Lundgren, CFO Tel: 046-507 44 E-post: fredrik.lundgren@skanska-energi.se Kort om Skånska Energi AB Skånska Energi är en oberoende energikoncern som erbjuder klimateffektiva helhetslösningar inom energiområdet till konsumenter, företag och offentliga organisationer. Verksamheten består av fyra områden: Produktion, Elnät, Elhandel och Energilösningar. Dessa områden samverkar för att uppnå den gemensamma målsättningen att all kraftproduktion, all levererad el och alla de energilösningar vi tillhandahåller ska ha sitt ursprung i förnybara energikällor. Skånska Energi driver egen småskalig och kostnadseffektiv elproduktion i vattenkraftverk. Elnätet är beläget norr och öster om Lund och består huvudsakligen av markförlagd kabel för att säkra elleveranserna. Skånska Energi levererar 100 procent förnybar el inom och utom det egna elnätet och är en ledande aktör inom klimateffektiva energilösningar. Skånska Energi B-aktie handlas på Nasdaq First North Stockholm. Certified Adviser är Erik Penser Bank, kontaktuppgifter: mejl certifiedadviser@penser.se eller telefon 08-463 83 00. För mer information om Skånska Energi, besök gärna www.skanska-energi.se.