Toadman Interactive AB
Toadman Interactive publicerar bolagsbeskrivning och ansöker om upptagande till handel av obligationer vid Nasdaq First North (Cision)

2019-07-16 14:55
EJ AVSEDD FÖR DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, HELT ELLER DELVIS, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, HONG KONG, JAPAN, KANADA, SCHWEIZ, SYDAFRIKA ELLER NYA ZEELAND ELLER INOM ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIGT ELLER KRÄVA REGISTRERING ELLER NÅGON ANNAN ÅTGÄRD. PRESSMEDDELANDE Stockholm, 16 juli 2019
Toadman Interactive AB (publ) ("Toadman") emitterade den 17 juni 2019 120 miljoner kronor i seniora säkerställda obligationer (”Obligationerna”) under ett obligationslån med ett ramverk om 500 miljoner kronor med förfall i juni 2022. Toadman avser att ansöka om upptagande till handel av Obligationerna vid Nasdaq First North Bond Markets institutionella segment vid Nasdaq Stockholm och första dag för handel förväntas att bli kring den 18 juli 2019. I samband med ansökan har Toadman tagit fram en bolagsbeskrivning som har godkänts av Nasdaq First North. Bolagsbeskrivningen är tillgänglig på Toadmans hemsida (www.toadmaninteractive.com). FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA: Robin Flodin, VD Tel: +46 70 477 06 34 robin@thetoadman.com Alexander Albedj, Styrelseordförande Tel: +46 76 221 30 75 alexander.albedj@thetoadman.com OM TOADMAN Toadman är en svensk spelutvecklingsstudio med säte i Stockholm, vars affärsidé är att utveckla spel för en växande konsumentmarknad för spelare på global basis. Fokus ligger främst på spel inom områdena actionbaserade rollspel, men kan också vara spel i relaterade områden. Bolagets anställda har sedan starten 2013 varit involverade i utvecklingen av välkända PC- och konsoltitlar, samt mobila, inklusive Dead Island, Killing Floor och Warhammer: Vermintide. Bolagets mål är att skapa ett oberoende spelutvecklingsföretag som utvecklar spel genom egna investeringar, vilket således inte behöver förlita sig på externa investeringar. Bolagets strategi är att fortsätta växa genom att utveckla spel i sina befintliga kontor och att arbeta sig upp i värdekedjan genom att först gå till att utveckla spel genom egna medel och sedan också placera spel på egen hand. För ytterligare information, besök www.toadmaninteractive.com Nasdaq First North Ticker Symbol: TOAD Certifierad rådgivare: Eminova Fondkomission AB, Tel: +46 8 684 211 00 VIKTIG INFORMATION EJ AVSEDD FÖR DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, HELT ELLER DELVIS, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, HONG KONG, JAPAN, KANADA, SCHWEIZ, SYDAFRIKA ELLER NYA ZEELAND ELLER INOM ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIGT ELLER KRÄVA REGISTRERING ELLER NÅGON ANNAN ÅTGÄRD. Detta pressmeddelande är inte och utgör inte del av ett erbjudande om att sälja eller förvärva värdepapper. Detta pressmeddelande lämnas inte, och får inte distribueras i eller skickas till, USA, Australien, Hong Kong, Japan, Kanada, Schweiz, Sydafrika eller Nya Zeeland eller någon annan jurisdiktion där sådan distribution skulle vara otillåten eller kräva registrering eller andra åtgärder. Detta pressmeddelande utges endast för informationsändamål och utgör inte ett prospekt eller ett erbjudande om att sälja eller förvärva värdepapper i USA eller i någon annan jurisdiktion. De värdepapper som kan komma att emitteras i samband med de transaktioner som beskrivs i detta pressmeddelande har inte och kommer inte att registreras i enlighet med den vid var tid gällande United States Securities Act från 1933 och de får därför inte erbjudas eller säljas i USA. Detta pressmeddelande är inte ett prospekt enligt kommissionens förordning (EG) nr 809/2004 av den 29 april 2004 om genomförande av Europaparlamentets eller rådets direktiv 2003/71/EG med senare ändringar (tillsammans med tillämpliga implementeringsåtgärder i något medlemsland).

Enad Global 7 - I dag