AcouSort
AcouSort presenterar på Småbolagsjakten Live den 28 maj (Cision)

2019-05-16 11:57
Den 28 maj 2019 kommer AcouSort AB (publ) (”AcouSort”) att presentera på investerarträffen Småbolagsjakten Live som även livesänds via Facebook och Youtube. Under presentationen kommer bolagets VD Torsten Freltoft berätta om bolagets utveckling och framtidsutsikter.
Investerarträffen äger rum på GT30, Grev Turegatan 30 i Stockholm med start klockan 15.15. AcouSorts presentation startar kl. 16.10. Mer information och anmälan för att närvara på plats hittar du på: http://www.investerarbrevet.se/?z=smabolagsjakten-live-28-maj-2019-7518 Småbolagsjakten Live kommer sändas live och kan följas på Facebook i gruppen ”Aktier – Småbolagsjakten”, samt via Nyhetsbyrån Direkts YouTube-kanal. Under livesändningen ges det möjlighet att ställa frågor direkt till VD Torsten Freltoft genom kommentarsfältet till sändningen. För att bli medlem i Facebookgruppen ”Aktier - Småbolagsjakten”, besök: https://www.facebook.com/groups/smabolagsjakten/ För ytterligare information om AcouSort, vänligen kontakta:  Torsten Freltoft, VD Telefon: +45 2045 0854 E-post: torsten.freltoft@acousort.com  Om AcouSort AcouSort AB (organisationsnummer 556824-1037) är ett teknologiföretag inriktat mot medtech/biotech, baserat i Lund. Bolaget har utvecklat en plattformsteknologi kring akustofores, som är en ny och innovativ metod för att separera, anrika och rengöra celler och andra partiklar för bioanalys, med hjälp av ultraljud. Separation och rengöring av celler är en central del inom forskning och diagnostik gällande flera stora sjukdomsområden, exempelvis cancer och sepsis (blodförgiftning). Bolagets initiala affärsidé är att utveckla vetenskapliga instrument baserade på akustofores för icke-klinisk forskning om biologiska partiklar och celler. Bolaget har dessutom ett antal utvecklingssamarbeten med ledande biotechföretag och har som vision att bli en ledande leverantör av OEM-produkter baserade på akustofores avsedda för hantering av celler och partiklar inom kliniska tillämpningsområden.

AcouSort - I dag