Spotlight Stock Market
Precisionsmetall Group AB avnoteras från Spotlight/Precisionsmetall Group AB is delisted from Spotlight (Cision)

2019-04-26 13:35
(for English version see below) Spotlight har efter ansökan från Precisionsmetall Group AB (Bolaget) beslutat att avnotera Bolagets aktie (PREMET) och BTA (PREMET BTA). Sista dag för handel är den 24 maj 2019. Bolaget offentliggjorde den 26 april 2019 pressmeddelandet ”Information om avnotering av Precisionsmetall Group AB”. Enligt Spotlights regelverk blir ett bolag noterat på Spotlight observationslistat om bolaget ansökt om avnotering.  Spotlight har därför beslutat att handeln i Bolagets aktie ska ske på Spotlights observationslista med sista dag för handel den 24 maj 2019. Sista dag för handel med bolagets BTA är senast 24 maj 2019. Spotlight 08-511 68 000 E-post:  informationsovervakningen@spotlightstockmarket.com    Om Spotlight Spotlight Stock Market är handelsplats som vill göra det enklare och tryggare och synligare för tillväxtbolag att bli och vara noterade. Samtidigt erbjuder företaget investerare möjligheten att bli delägare i tillväxtbolag på ett enklare och tryggare sätt. Hos Spotlight Stock Market finns fler än 170 noterade tillväxtbolag från olika branscher. Spotlight Stock Market grundades 1997, har 20 anställda och huvudkontor i Stockholm. Läs mer på www.spotlightstockmarket.com  Spotlight has due to a request from the Precisionsmetall Group AB decided to delist the company’s share (PREMET) and paid subscribed share (PREMET BTA). Last day of trading is May 24, 2019 On April 26, 2019 disclosed the press release ”Information om avnotering av Precisionsmetall Group AB”. The current rules of Spotlight state that a listed company will be given observation status if the company has applied for delisting. Spotlight has therefore decided that trading in the company’s shares will take place on Spotlight’s observation list, until the last day of trading, May, 24 2019. The company’s paid subscribed share will not be traded on Spotlight for longer than until May 24, 2019. Spotlight Stock Market  + 46 8-511 68 000   E-mail: informationsovervakningen@spotlightstockmarket.com      About Spotlight   Spotlight Stock Market is a market place that wants to make it easier, safer and more visible for growth companies to become and be listed. The company also offers investors the opportunity to become shareholders in growth companies in an easier and safer way. At Spotlight Stock Market there are more than 170 listed growth companies from different industries. Spotlight Stock Market was founded 1997, have 20 employees and head office in Stockholm. Read more at www.spotlightstockmarket.com