Netmore Group AB (publ)
Brf på Östermalm i Stockholm väljer kollektivt WiFi från Netmore. (Cision)

2019-04-26 13:00
Tjänsten innebär att Netmore systembygger föreningens Wifi på ett sånt sätt att alla lägenheter som är anslutna samarbetar, istället för att konkurrera om tillgängligt radiospektrum. Effekten är avsevärt bättre WiFi, med både bättre täckning och högre hastighet. Ordföranden i föreningen kommenterar valet av Netmore: ”Vi har upplevt ett bekymmer med täckning och kapacitet för våra egna WiFi nät under en längre tid nu. Traditionella internetoperatörer erbjuder inte support på WiFi, varför vi kontaktade Netmore och tecknade deras tjänst parallellt med gruppanslutning för internet” – Örjan Mattsson  “Jättekul att fler får chansen att känna på hur riktigt bra täckning verkligen gör skillnad. Kontakten till föreningen kommer genom våra projekt med Vinnova, där vi tidigare fått chansen att visa vad vi kan. Förhoppningsvis är det här början på att fler föreningar inser hur man skall upphandla internet 2019.”säger Edward Rassmus, Försäljningschef på Netmore. För ytterligare information, vänligen kontakta: Edward Rassmus, CCO Netmore Group AB, +46 73 172 3008, Edward.rassmus@netmore.se Om Netmore Group AB (publ) Netmore Group AB är en småskalig operatör med huvudfokus på IoT som erbjuder dagens och morgondagens trådlösa tjänster lokalt såväl som nationellt och globalt. Netmore Group AB är en komplett operatör som erbjuder sina kunder möjlighet att påverka täckning, kapacitet och pris, och med lägre energiförbrukning. Genom de olika dotterbolagen knyts ett flertal tillämpningar inom IoT samman i Netmores nät och bidrar till framtidens smarta företag, smarta hem, smarta städer och samhällen. G&W Fondkommission är Bolagets Certified Adviser avseende listningen vid Nasdaq First North.  Tel: 08-503 000 50, e-mail: ca@gwkapital.se